עוד בבלוג

הסכנה : מים שלא נראים לעין

מאת: אמנון רם, מומחה לשיקום נזקים בחברת BELFOR ISRAEL

מי גשם שחדרו למבנה מציפים גם חללים נסתרים מהעין במים עומדים, וללא טיפול מיידי לסילוק יסודי של המים הנזקים ימשיכו להתפתח. מדובר ברטיבות בקירות, בהתפתחות עובש וקורוזיה, המלווים בריחות טחב לא נעימים ובמקרים מסוימים גם בסכנות בריאותיות לשוהים בבית. ללא טיפול מהיר יתפשט הנזק גם לתכולת הבית ולציוד אלקטרוני הנמצא במבנה.

הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להזמין איש מקצוע מומחה שיבחן ביסודיות את הנזק שנגרם וימליץ על טיפול מקצועי ומהיר לעצירת הנזק ולשיקום מה שנפגע. לא די בפינוי המים הנראים לעין ובצביעת קירות שנפגעו. חשוב לעבוד בצמוד לחברות הביטוח ולשמאים ולבחון במשותף פתרונות מקיפים כמו שאיבת מים, ייבוש מבנים, ייבוש תת רצפתי, שיקום הציוד שנפגע במעבדת אלקטרוניקה המתמחה בשיקום, ועוד.

התפתחות עובש כתוצאה ממים כלואים

כך למשל, מים הבאים במגע עם ציוד חשמלי או אלקטרוני גורמים להתפתחות קורוזיה בלוחות הפיקוד והבקרה. ככל שנמהר לטפל בציוד שנפגע, כך גדלים הסיכויים שאפשר יהיה לשקמו. במקרים שבהם לא מתאפשרת הוצאת הציוד, לדוגמה: במקרים שמדובר בשרתים, אפשר לפרוס מעבדות ניידות בשטח ולספק מענה מהיר ויעיל במקום.

נזק רב יכול להיגרם גם למסמכים, לספרים ולרשומות חשובות אחרות המהותיים לחיינו הפרטיים והעסקיים גם בעידן הממוחשב. בעת מגע עם מים מתחילים תהליכים פיזיקליים, כימיים וביולוגיים המחריפים במהירות את הנזק הנגרם. טיפול מהיר במעבדה להצלת מאגרי מידע יכול להציל מסמכי נייר, ספרים, תצלומים, קלף ויצירות אומנות, כמו גם מדיה מגנטית ומדיה אופטית.

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.