עוד בבלוג

למשך כמה זמן נגיף הקורונה נשאר פעיל על גבי משטחים שונים?

התפרצות נגיף הקורונה, שהחלה בסין בדצמבר 2019, התפשטה לכל העולם בקצב מהיר ביותר ואף הגיעה גם אלינו לארץ. המחלה שזכתה לשם Covid19 כבר הוכרה כמגפה עולמית על ידי ארגון הבריאות הבינלאומי והופכת את סדרי העולם.

אחת השאלות החשובות ביותר במסגרת המאבק נגד התפשטות נגיף הקורונה היא: למשך כמה זמן נשאר ה-SARS-CoV-2 (שמו המדעי של נגיף הקורונה) פעיל על גבי משטחים שבהם אנחנו נוגעים מדי יום ביומו? 

מחקר מדעי חדש, שנערך לאחרונה בארצות הברית על ידי קבוצת מדענים מהאוניברסיטאות פרינסטון וקליפורניה בשיתוף עם המכונים הלאומיים לבריאות, והתפרסם במגזין הרפואי – The New England Journal of Medicine, מציע תשובות ראשוניות לשאלה זו.

שיטת המחקר ותוצאותיו


במהלך המחקר חשפו החוקרים בתנאי מעבדה את הנגיף החדש למשטחים מחומרים שונים, ובחנו את משך הזמן שהוא נותר עליהם ויכולות ההדבקה שלו. 

מתוצאות המחקר עולה כי הנגיף נשאר חי ומדבק על גבי משטחים שונים לאורך זמן לא קצר, שנע בין מספר שעות למספר ימים; כך למשל על משטחי נחושת מחזיק הנגיף כ-4 שעות, על אריזות קרטון ביכולתו להישאר עמיד עד כ-24 שעות, ועל משטחי פלסטיק ופלדת אל חלד, עמידותו מזנקת ליומיים-שלושה. יתרה מזאת, כדאי לדעת שעל פי המחקר, הנגיף אף יכול להישאר עמיד ברסיסי אוויר למשך 3 שעות. 

המחקר מאפשר לנו למעשה להבין חלק מאופן ההפצה וההתפשטות של הנגיף, וכך, בתקווה, יסייע לנו להשתלט עליו ולעכב את הפצתו והדבקתו. עם זאת, יש לשים לב כי אף החוקרים מסייגים את עצמם ומסבירים כי הניסוי נעשה בתנאי מעבדה, כך שעדיין לא ברור עד כמה הוא משקף את משך הזמן שהנגיף עלול להיוותר על משטחים בפועל, בתנאי שטח אמיתיים בסביבות שונות. 

יחד עם זאת, ד"ר גוז'ף אלן, פרופסור לבריאות הציבור מאוניברסיטת הרווארד שלא היה מעורב בעריכת המחקר, טוען כי תוצאותיו תומכות ברעיון שאנשים צריכים לנקוט באמצעי זהירות מעשיים כדי למנוע התפשטות של הנגיף באוויר. "אנחנו לא צריכים להמתין כדי להבין את החלוקה המדויקת בין דרכי ההדבקה לפני שנפעל" הוא אומר, "עלינו לאמץ גישה של לעשות הכל". 

חיטוי נגד קורונה
חיטוי נגד קורונה

BELFOR מתגייסת למאבק העולמי נגד מגיפת הקורונה


בלפור ישראל תורמת למאבק העולמי בהתפשטות מגפת הקורונה על ידי פעולות חיטוי נגד קורונה המבוצעות לפי פרוטוקולים בינ"ל מחמירים וחומרי חיטוי ייעודיים, המאושרים על ידי הרשות הלאומית האמריקנית להגנת הסביבה – EPA.
 

לרשותכם מוקד חירום 24/7 לכל פניה: 1-800-380-000

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.