ייבוש תת רצפתי

נזילה מהצנרת, הצפה, או איטום לקוי – כל אלה עלולים לגרום לרטיבות כלואה במצע החול או הסומסום (חצץ) מתחת לריצוף המבנה, נזקי רטיבות מפושטים, ואף לפגוע בבריאותנו.

ייבוש תת רצפתי באמצעות ציוד ייעודי הוא הדרך הבטוחה, היעילה והמהירה ביותר לטיפול יסודי בבעיה, ומניעת התפשטות הנזקים.

בלפור ישראל: ייבוש תת רצפתי במהירות שיא – ייבוש מלא תוך ימים ספורים במקום שבועות ארוכים

בלפור ישראל מציעה שירות מקצועי לייבוש מבנים וייבוש תת רצפתי באמצעות שילוב של לוחות תרמיים יבשנים ומדחסים רב-עוצמה.

שיטה מתקדמת זו מאפשרת הפחתה מיטבית של הרטיבות במצעים התת רצפתיים (חול או סומסום) במהירות מירבית ובמינימום הרס למבנה ולתכולתו, כאשר ייבוש מלא לוקח במרבית המקרים ימים ספורים בלבד במקום שבועות ארוכים (בתלות בהיקף הנזק ואופי המבנה).

זכרו: זכותכם לבחור בטובים ביותר! אנחנו מבצעים את עבודות השיקום המסובכות ביותר בארץ ובעולם כבר מעל 30 שנה, ועובדים עם כל חברות הביטוח.
אל תחכו להחמרת הנזק- התקשרו אלינו עכשיו ל-1800-380-000 או צרו קשר לקבלת הצעת מחיר לשירותי ייבוש תת רצפתי וייבוש מבנים


יבשנים לייבוש תת רצפתי


ייבוש תת רצפתי על ידי בלפור ישראל – תהליך העבודה

מוקד בלפור זמין עבורכם 24X7 בטלפון: 1-800-380-000. לאחר קבלת הפניה תתואם עבורכם פגישה עם המומחים של בלפור לקביעת תוכנית הטיפול המומלצת בהתאם לממצאים בשטח.

תהליך הטיפול ברטיבות תת רצפתית כולל במרבית המקרים את השלבים הבאים:

  • זיהוי מוקדי רטיבות כלואה באמצעות מכשור מקצועי.
  • יצירת פתחי אידוי במינימום הרס על-ידי פירוק מרצפות, חריצה בין האריחים או קדיחה.
  • ייבוש חול מתחת לריצוף, או ייבוש מצע סומסום, באמצעות לוחות תרמיים המעלים את טמפרטורת המצע התת רצפתי לסביבות ה – 80 מעלות, ובסיוע ייבשנים המפנים את הרטיבות אל מחוץ למבנה.
    שיטה ייחודית ומתקדמת זו מאפשרת ייבוש יסודי במינימום הרס ובמהירות גבוהה במיוחד (ייבוש מלא לוקח במרבית המקרים ימים ספורים במקום שבועות ארוכים, בתלות בהיקף הנזק ותנאי המבנה).
  • לאחר גמר הייבוש אנו נוודא כי המצע התת-רצפתי (חול/סומסום) עומד בתקן הלחות המומלץ – עד 3% לחות משקלית למצע סומסום, ו לא יותר מ- 6% לחות משקלית במצע חול.
  • במידת הצורך נבצע ניקוי וחיטוי יסודי של המבנה, והשלמת תיקונים אחרונים, כגון תיקוני טיח וצבע, כדי להשיב את המצב לקדמותו.

אלו נזקים נגרמים כתוצאה מרטיבות מתחת לריצוף?

לאחר נזילות מים או ביוב, המים נספגים בחלקי המבנה השונים – קירות, מצע תת רצפתי ותכולת המבנה, ועלולים עם הזמן לגרום להם נזקים משמעותיים.

הנזקים העיקריים כתוצאה מהצטברות רטיבות במבנה ובתכולה הינם:

  • נזקים לתשתית המבנה, לדוגמא – התפתחות קורוזיה בברזל הקונסטרוקטיבי של המבנה כתוצאה מרטיבות כלואה
  • התפתחות של חיידקים ועובש במבנה, המהווים סכנה תברואתית עם השלכות בריאותיות מזיקות.
  • פגיעה בתכולת המבנה כתוצאה מהתפשטות עובש והתפתחות קורוזיה
  • התקלפות צבע והתפוררות טיח בקירות
  • כתמי רטיבות על הקירות ועל הריצוף
  • התעוותות פרקטים, ריהוט עץ, משקופים ועוד
  • הרס מכשירי חשמל ואלקטרוניקה בעקבות התפתחות קורוזיה
  • ועוד.

כיצד ניתן לזהות רטיבות מתחת לריצוף?

לא תמיד קיימים סימנים מובהקים לרטיבות תת רצפתית (בעיקר בשלבים הראשונים של הבעיה), וגם כאשר הם קיימים, במקרים רבים לא נבחין בהם, או שלא נדע לשייך אותם לבעיה זו.

מאחר ונזקי הרטיבות הולכים ומחמירים ככל שמזניחים את הטיפול בבעיה, חשוב להכיר את הסימנים לקיום רטיבות תת רצפתית, ולפנות לאנשי מקצוע כבר עם הופעת הסימנים הראשונים.

לפניכם מספר סימנים העשויים להעיד על רטיבות כלואה מתחת לריצוף:

  • מד מים רץ ללא כל סיבה, או חשבון מים גבוה מהרגיל – מהווים אינדיקציה לקיום נזילה סמויה בקירות או ברצפת המבנה, אשר במקרים רבים באה לידי ביטוי גם בהצטברות של רטיבות מתחת לריצוף
  • הופעת כתמי רטיבות על הריצוף, או התעוותות פרקטים
  • כתמי רטיבות בתקרת הדירה מתחתיכם
  • "איכול" משקופים, ובעיקר בחלקם התחתון
  • רטיבות בקיר – התפשטות כתמי רטיבות וקילוף צבע וטיח בשליש בתחתון של קירות הבית
  • התפשטות עובש על קירות ותכולת המבנה
  • קצרי חשמל בלתי מוסברים.
  • עיבוי חריג על מראות וחלונות המבנה (גם בחדרים לא רטובים).
  • ועוד

זכרו: זכותכם לבחור בטובים ביותר! אנחנו מבצעים את עבודות השיקום המסובכות ביותר בארץ ובעולם כבר מעל 30 שנה, ועובדים עם כל חברות הביטוח.
אל תחכו להחמרת הנזק- התקשרו אלינו עכשיו ל-1800-380-000 או צרו קשר לקבלת הצעת מחיר לשירותי ייבוש תת רצפתי וייבוש מבנים

אפשרויות ייבוש תת רצפתי שונות

בעבר היה נהוג לטפל בבעיית רטיבות מתחת לריצוף באמצעות "פתיחת בלטות" ברצפה, והמתנה של מספר שבועות, עד מספר חודשים, להתאיידות טבעית. חסרונות שיטה זו הינם רבים – החל מפרק הזמן הממושך שנדרש עד לחזרה לשגרה, סכנת נפילה לשוהים במבנה, מפגע אסתטי ובמקרים מסוימים אף תברואתי, ועד לייבוש לא אחיד של המצע התת רצפתי, או ייבוש חלקי בלבד.

בשנים האחרונות אנו רואים מגמה עקבית במעבר לשיטות ייבוש תת רצפתי באמצעות מכשירים יעודיים, שמאפשרים ייבוש מהיר ויסודי במינימום הרס והפרעה לשגרת החיים.

בלפור ישראל מספקת ללקוחותיה את שירותי הייבוש הבאים:

  • ייבוש תת רצפתי
    ייבוש רטיבות מתחת לריצוף באמצעות לוחות תרמיים , יבשנים ומדחסים. . שיטה מתקדמת זו מבטיחה ייבוש יסודי במקסימום מהירות ומינימום הרס.
  • ייבוש מבנה באמצעות יבשנים ומסחררים
    שימוש ביבשנים מאיץ את תהליך ייבוש המבנה והוא מומלץ בעיקר לייבוש חלקי מבנה ותכולה נקבוביים כמו שטיחים, קירות גבס, ריפודים וכו'.
    היבשנים ממוקמים בחלל הסגור של החדר, סופחים את אדי המים, "מצמיאים" את האוויר וגורמים בכך לאידוי המים שבחלקי המבנה או התכולה.
  • ייבוש קירות
    הזרמת אוויר חם ויבש אל תוך קירות ספוגים במים להפחתת הרטיבות בקירות באמצעות יבשנים ייעודיים ובסיוע טורבינות.

ייבוש תת רצפתי – חזרה לשגרה

לאחר גמר הייבוש נבצע, לפי הצורך, חיטוי יסודי של המבנה והתכולה, תיקוני טיח וצביעה והחזרת המצב לקדמותו כמידת האפשר, כדי שתוכלו לחזור לשגרה ולהשאיר את ההצפה כזיכרון רחוק מאחוריכם.

כל מקרה לגופו, יועץ מקצועי של BELFOR ישראל, חברת שיקום הנזקים הגדולה והחזקה בארץ ובעולם, ידע לתת לכם את ההמלצה המקצועית המתאימה ביותר עבורכם.

זכרו: זכותכם לבחור בטובים ביותר! אנחנו מבצעים את עבודות השיקום המסובכות ביותר בארץ ובעולם כבר מעל 30 שנה, ועובדים עם כל חברות הביטוח.
אל תחכו להחמרת הנזק- התקשרו אלינו עכשיו ל-1800-380-000 או צרו קשר לקבלת הצעת מחיר לשירותי ייבוש תת רצפתי וייבוש מבנים

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.

לקריאה נוספת:

שיקום מבנים לאחר הצפה

הצפה הינה אחד מהגורמים העיקריים שעלולים לגרום לנזק חמור למבנה. עם זאת גם נזילה סמויה קטנה שלא מתגלה בעוד מועד עלולה לגרום לנזקים כבדים –

שאיבת הצפות – 24/7

הגעתם הביתה או לעבודה וגיליתם למרבה הצער שכל הרצפה מוצפת…מה עושים עכשיו?לפניכם מספר הנחיות ראשוניות למקרים של הצפה: אם המים עדיין זורמים, אתרו את מקורם

שאיבת ביוב 24/7

מי ביוב הם תערובת של שפכים, נייר טואלט ואוכל מיותר המכילים חיידקים גורמי מחלות ופרזיטים העלולים לסכן את בריאותנו, ומכאן החשיבות בטיפול מהיר ויסודי בכל