מעבדה לשיקום ושימור מסמכים, ספרים, אוספים ויצירות אומנות

ייבוש ושחזור מסמכים, ניירת רטובה, מידע דיגיטלי ומגנטי. ניקוי ספרים ויצירות אומנות מנזקי מים ואש.

מאגרי המידע, בין אם בפורמט דיגיטלי, מגנטי, או על גבי ניירת, מהווים את הלב והמוח של כל ארגון. במקרים של נזקי אש או מים עלולים מאגרים אלה להיפגע. חברת בלפור ישראל מיישמת טכנולוגיות חדישות, ומשתמשת בידע ונהלים קפדניים בראש ובראשונה לעצור את הנזקים ולהציל את המידע החיוני שאצור על-גבי סוגי מדיה שונים כגון: מסמכי נייר, ספרים, תצלומים, תכניות אדריכליות, תרשימים טכניים, וכשמדובר במוזיאונים – קלף, יצירות אומנות כגון תמונות ופסלים, ועוד.
 

הצלת מאגרי מידע – תגובה מהירה בשטח או במעבדות החברה

 
ראשית, אנו פועלים לבלימת התהליכים הפיזיקליים, הכימיים והביולוגיים המאיצים את התפשטות הנזק. כדי לאפשר מענה מהיר ככל שניתן מגיע צוות המעבדה של חברת בלפור ישראל לאתר, אורז את החומר שנפגע בצורה מקצועית ומשנע אותו לטיפול במעבדות השיקום המשוכללות של החברה. במידה ולא ניתן להוציא את החומרים מהאתר, מסיבות ביטחוניות, חיסיון מידע וסיבות אחרות, אנו מקימים מעבדות ניידות בשטח כדי לתת פתרון הולם ומקצועי.
בהמשך מתמקדת העבודה בהשמשת המסמכים והצלת המידע באמצעות טכנולוגיות שונות לסוגי המדיה השונים.
בתום התהליך, מוחזר החומר לבעליו כשהוא נקי למגע ולמראה, נטול ריחות ואסתטי.

זכרו: זכותכם לבחור בטובים ביותר! אנחנו מבצעים את עבודות השיקום המסובכות ביותר בארץ ובעולם כבר מעל 30 שנה, ועובדים עם כל חברות הביטוח.
אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו ל-1800-380-000 או צרו קשר לקבלת הצעת מחיר לשירותי הצלת מאגרי מידע.

ניקוי ספרים
ניקוי ושימור ספרים

שלבי העבודה לשיקום מאגרי מידע ואוספי אומנות:

  • אומדן היקף הנזק והכנת תכנית עבודה בשיתוף הלקוח
  • חילוץ החומר על ידי הוצאה זהירה ממקום הנזק, אריזתו בצורה מקצועית והובלתו למעבדות החברה, או למעבדה ניידת.
  • ייצוב מסמכי נייר רטובים על ידי הכנסה להקפאה במינוס 18 מעלות או בתנאי אוויר מבוקרים, לפי פרוטוקולים מסודרים ובתלות במידת הרטיבות. ההקפאה עוצרת את התהליכים הפיזיקליים, הכימיים והביולוגיים הפוגעים במסמכים ונותנת פסק זמן ללקוח ולאנשי הביטוח לבדוק את כדאיות ההשמשה וכן לבצע מיון וקביעת סדרי עדיפויות – מה להשמיש ובאיזה סדר.
  • ייבוש – בפעולות ההצלה אנחנו משתמשים בטכנולוגיות ייבוש ייחודיות ומתקדמות כגון ייבוש בוואקום – TERMO VACUUM, ייבוש בהקפאה – FREEZE DRY , כברה מולקולרית Molecular Sieve ועוד.
  • סילוק ידני של נגעים ותוצרי בעירה: גזירת שוליים חרוכים, ניקוי פיח בספוג כימי, מברשות, תכשירי ניקוי ייעודיים ועוד. במקרים מסויימים, ובשיתוף הלקוח, נצלם את הניירת הפגועה לעותקים חדשים ונקיים (תוך שמירה על המקור כגיבוי). על-פי דרישה ניתן לבצע גם סריקה של המסמכים
  • ניטרול ריחות פיח ותוצרי בעירה
  • אבטחת איכות – מעבר על כל החומרים ובדיקה שהמסמכים נקיים למראה עד כמה שאפשר, נקיים למגע ונטולי ריחות.
  • החזרת החומרים לאתר הלקוח. יש אפשרות להרחבת השירות גם לסידור החומרים בחזרה למקומם המקורי בארכיון/ ספריה.
  • במקרים של שיקום פריטי אומנות – עבודת השיקום תתבצע לרוב בשיתוף עם רסטורטורים ואוצרי אומנות המלווים את תהליך השיקום. 

לא רק במקרי חירום – שימור ספרים, ניקוי ותחזוקת ארכיונים על בסיס שגרה

 
הנזקים במאגרי המידע אינם נובעים רק מאירועים חריגים, כגון שריפות, הצפות וכדומה. גם הזמן נותן את אותותיו, במיוחד כאשר מדובר בספרים ומסמכים המתכלים לאורך השנים בשל חומציות הנייר, מזיקים, עובש, אבק ותחזוקה רשלנית, אשר עלולים לקצר משמעותית את תוחלת השימוש. ללא טיפול הולם, עלול הנייר להגיע לסוף תוחלת חייו.

חברת בלפור ישראל מציעה טיפול תחזוקתי לשימור ספרים, מסמכים ומאגרי מידע שכולל הדברה, סילוק מזיקים, עובש ואבק. במידה ונדרש החברה מערבת בתהליך מומחים לשימור ופועלת על-פי הנחיותיהם.


שימור ספרים, מסמכים, ניירות, יצירות אומנות ועוד.

מצילים תיעוד בעל ערך אישי, עסקי ולאומי

 
חברת בלפור ישראל הינה חברת שיקום נזקים מובילה בארץ ובעולם, ומתמחה בחילוץ, ייצוב, הצלה והשמשה של מאגרי מידע שניזוקו כתוצאה משריפה או הצפה, או כתוצאה מתהליכים טבעיים הגורמים להתבלות החומר. כחברה המובילה בתחום שיקום נזקי שריפות, שיקום מבנים, שיקום נזקי מים, פגעי טבע ונזקים אקולוגיים, גם בתחום של הצלת תיעוד ומידע חיוני אנו מתחייבים לעשות שימוש בניסיון רב השנים העומד לרשותנו, יחד עם צוות מקצועי, ציוד מתקדם ושיטות טכנולוגיות פורצות דרך להצלת תיעוד מכל סוג שהוא הנתון בסכנת השחתה או אובדן.
  
לאורך השנים, נרשמו לזכותנו הישגים רבים ונכבדים בהצלת תיעוד בעל ערך אישי, עסקי ואף לאומי, אשר אין לו תחליף. צרו עמנו קשר ואל תתנו למאגרי הידע שלכם לרדת לטמיון.

זכרו: זכותכם לבחור בטובים ביותר! אנחנו מבצעים את עבודות השיקום המסובכות ביותר בארץ ובעולם כבר מעל 30 שנה, ועובדים עם כל חברות הביטוח.
אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו ל-1800-380-000 או צרו קשר לקבלת הצעת מחיר לשירותי הצלת מאגרי מידע.

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.

לקריאה נוספת:

מכולת הקפאה ניידת רב-תכליתית

תגובה מידית בכל שעה בכל סדר גודל BELFOR ISRAEL גאה לבשר על כניסתה לשירות של מכולת הקפאה ניידת לייצוב בהקפאה של כל סוגי התכולה שנפגעו,