מקרה מבחן: סופות הוריקן – 2005

אנו מתחייבים: "להעניק לכם תקווה"

BELFOR USA במבצע שיקום נזקי ההוריקן קתרינה.

 
תמונות מן האסון שודרו באמצעי התקשורת בכל רחבי העולם. ניו-אורלינס כוסתה במים שעה שהסופה קתרינה המיטה אסון והרס על מאות  אלפי תושביה.
 
עוד קתרינה משתוללת ובעורפה כבר נושפת – נושבת אחותה הצעירה ריטה, אף-היא מפליאה  מכותיה בכל הנקרה בדרכה.
בדומה לאסונות שנגרמו עקב סופות הוריקן בשנים עברו, כאז כן עתה מוצאת BELFOR את עצמה מעורבת במבצע הצלה רחב היקף ומתמודדת עם אסון במימדים חסרי תקדים.
 
ב-25 באוגוסט 2005 הכתה הסופה קתרינה בעוצמה שלא נודעה כמותה והשפיעה על תושבים במדינות רבות בארצות הברית.
 
בו-ביום הוצף מרכז השליטה של BELFOR USA במבול של דיווחים על נזקים. התופעה חזרה על עצמה גם לאחר ביקורה באזור של האחות הצעירה- ריטה.
 
בשלב זה של שרשרת האירועים כבר קיבלה על עצמה החברה טיפול ב-70 נזקים בחברת Wal-Mart בלבד. כיצד הצליחה BELFOR להסתדר? בזכות הניסיון הרב מן העבר בניהול אסונות שנגרמו כתוצאה מסופות הוריקן הצליחה החברה להצטייד תוך זמן קצר בכמות גדולה של משאבים איכותיים. הציוד הייעודי הותאם באופן מיוחד לסוג כזה של אסונות: ציוד ייבוש, גנרטורים וכלי רכב שונים בכמות מספקת. במידת הצורך, מסוגלת BELFOR לגייס ציוד נוסף ולהביאו במהירות אפילו מאזורים מרוחקים ממקום האסון.
 

רק לדבר אחד אין תחליף… לאנשים של BELFOR.

"ואולי.. האנשים של BELFOR הרבה יותר חשובים משניתן לבטא במילים" אומר Sheldon Yellen
יושב-ראש מועצת המנהלים של BELFOR USA . "עובדי החברה הנם הנכס היקר ביותר שלנו, ואין בפי די מילים כדי לתאר את מידת המקצועיות וההשקעה של כל אחד ואחד מהם. הצוותים הגיבו באופן מיידי לכל קריאה , לעיתים תוך מאמץ אדיר, העולה על מגבלותיהם הפיסיות. הם עשו זאת תוך הקרבת קורבן אישי לא קטן: אינספור שעות עבודה, ימים רבים הרחק מן הבית ומפגש בלתי אמצעי עם קורבנות האסון שחייהם התנפצו באחת. התמודדות עם מצבים מעין אלה מצריכה מידה רבה של מסירות ואמפתיה לנפגעי האסון בנסיבות הקשות בהם היו שרויים. המסירות היתרה של אנשי החברה הייתה מרכיב הכרחי במאמצינו לעצירת נזקי הסופה ושיקומם."

בסגנונו המיוחד מסכם Sheldon Yellen את הפילוסופיה של ההתמודדות:
"בימים קשים אלה מחויבותנו הראשונה במעלה, בנוסף לסיוע שאנו מגישים, הינה לטעת תקווה בליבם של הקורבנות"
"בימים שכאלה, אנו דורשים מאנשינו לעשות מעל ומעבר למצופה"
"מי כמוני יודע מה עליהם לתרום כדי להשיג את המטרה"
"מקצועיות, התלהבות ומסירות כדי שכל המשימות שנטלנו על עצמנו תושלמנה בהצלחה".

BELFOR USA  הקימה בסיסים ארעיים באזור האסון כדי לחזק את רשת משרדי השטח שלה בקרבת המקומות שנפגעו. בכך הצליחו צוותי החברה לבצע משימות שיקום בדרך המהירה והטובה ביותר.
המשימה לא הייתה קלה כלל ועיקר: כבישים מנותקים, תשתיות תקשורת שקרסו, מחסור בדלק, משטר עוצר ומחלות מדבקות הציבו בפני BELFOR כמות עצומה של אתגרים.

בכל המשימות עמדה חברת BELFOR בכבוד. היא עשתה זאת הודות למספר גורמים: הניסיון העשיר באירועים דומים, רשתות האספקה והציוד המסועפות, ניהול נמרץ ובעל מעוף וכמובן… הגורם האנושי.

בעת כתיבת הדברים ממשיכים צוותי BELFOR באזור האסון לעבוד בכל שעות היום והלילה ולהמשיך לנסות להציל ולשקם את כל מה שניתן. המשימה תימשך עד שחייהם של לקוחות החברה ישובו לשגרתם הקודמת.

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.