תיאור מקרה: "הוריקן איאן הפרטי שלי"- נזקים מעבר לכל דמיון

טים ניל- בלפור יוטה ארה"ב

בחודש ספטמבר 2022 הכה הוריקן איאן בעיר פורט מאיירס שבפלורידה. ההוריקן סווג כבעל עוצמה בדרגה 4 והסב נזק בל- יתואר לקהילות רבות בפלורידה. מהירות הרוח הייתה 145 קשרים. איאן הוריד גשמים בכמות אדירה על פני אזור בשטח של 3,500 מיילים רבועים בפרק זמן של 24 שעות בלבד. התנדבתי לנסוע לפלורידה כדי לסייע במאמצי השיקום. שהיתי בפלורידה משך 3 שבועות בהם עבדתי בפרויקטים שונים 12 שעות בכל יום.

המשימה הראשונה הייתה בקמפוס של אחת המכללות. בנינים רבים ניזוקו. הוטל עלינו להסיר אריחי תקרה בחדרים ובאולמות שניזוקו ולפנותם. קריאות הלחות צביעו על נזק בתוך הקירות בשיעור שעולה על הסף המותר במדינת פלורידה. מרגע שסימנו את העבודות בבניין , פינינו את הפסולת מכל רחבי הקמפוס. לאט לאט פחת העומס ואז הופניתי לעבודה באי סניבל Sanibel Island.

היות והאי סניבל נפגע קשות על ידי ההוריקן החליטו השלטונות למנוע כניסה אל האי מסיבות בטיחות מובנות.
התחלתי בעבודות פירוק והריסה במבנה בנק מקומי שנפגע ממים באופן קשה. ניתן היה להבחין בעובש על גבי רהיטים מסמכים וקירות.
בכל זמן העבודה המשיך הגשם לרדת מה שהפך את עבודות פינוי התכולה מאתגרות במיוחד.

מי השיטפונות הותירו קווים על פני העצמים בגובה החל ב-1.2 מ' ועד למעלה מ-2 מ' . לאחר העבודה בבנק התבקשתי להוביל משמרת לילה של צוות שיקום בבית חולים מקומי. הצוות עליו הופקדתי התבקש לפרק רצפות ב-3 אגפים של בית החולים. תוך כדי עבודה התחוור לי שבלפור לקחה על עצמה משימה קשה במיוחד, השבת התשתיות למצבם הקודם. היה זה מחזה מרהיב לראות את בלפור ביחד עם קבלנים אחרים עובדים כתף אל כתף במצבי חירום מעין אלה.

כשהסתיימה העבודה בבית החולים, חזרתי לסניבל כדי להוביל עבודות שיקום בבנק אחר. לא היה חדר שלא ניזוק, כולל חדרי הכספות וחדרי השירותים. הסרנו אריחים וחתכנו קירות גבס בכל רחבי הבניין. בשתי כספות היו מסמכים שנרטבו שנוגעו בעובש. עבדנו תוך שיתוף פעולה מלא עם מנהל הבנק ומנהל הפרויקט מטעם בלפור במאמצים להוציא את המסמכים מתוך הכספת ולהתחיל בתהליך שיקום נזקים מקצועי.

הייתה זו חוויה מרגשת לראות את חברת בלפור עובדת בהיקפים גדולים. למרות הימים הארוכים והמייגעים, גרמו לי תחושת סיפוק עצומה, אולי כזאת שלא ידעתי מעולם. אני אסיר תודה על ההזדמנות שניתנה לי לסייע לאנשים שנפגעו באסון.

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.