תיאור מקרה – עבודות שיקום בעקבות הוריקן "איאן"

הוריקן "איאן" מכה במערב פלורידה

הוריקן "איאן" היה הקטלני ביותר מאז 1935 , הרשויות דיווחו על 89 קורבנו בנפש מעט יותר ממספר הקורבנות שגבתה הסופה "אירמה" ב- 2017 , אך בכך לא נסגרה רשימת הנספים ועד מהרה עלה מניינם ל-117. מרבית ההרוגים באסון טבעו בתוך נחשולי המים שהגיחו מכל עבר, יותר מאלה שנפגעו מחפצים שהתעופפו ברוח האימתנית. גלי הים חדרו ליבשה ונהרות שלווים בדרך כלל עלו על גדותיהם, בחלק גדול ממדינת פלורידה השוכנת בקצה הדרום מזרחי של ארצות הברית השתרר תהו ובהו.

נחשולי המים התקרבו במקומות מסוימים לגובה של 6 מטרים, חניונים תת-קרקעיים הוצפו והמכוניות שבתוכם התמלאו במים, תושבים נסחפו בזרם הבוצי, חלקם הצליח להיחלץ, חלקם מצאו את מותם. אלפי בתים ובניינים נותרו ללא חשמל והיה חשש להשתמש במי- השתייה שנותרו בצינורות מחשש למפגע תברואתי חמור.

בלפור נחלצת לעזרת פלורידה

על- פי מסורת בלפור הבינלאומית, מיד התארגנו כוחות משימה מרחבי העולם ומשאיות עם ציוד החלו לנוע מכל קצוות אמריקה הכי קרוב שאפשר למוקדי האסון במדינה שאיתני הטבע הותירו בה הרס בל יתואר.

חלוצי הכוח התמקמו קרוב ככל שניתן לשכונת מגורים ענקית, לא הרחק מפארק השעשועים הנודע דיסני וורלד.
במקביל, כאן בארץ החלה להתגבש קבוצה של 25 עובדים להתארגן ליציאה, דרכונים, ויזות, תדרוכים לגבי התנהגות נאותה בארץ זרה, הקצאת דמי קיום וכיו"ב. לאחר טיסה ממושכת, שכירת כלי רכב להסעת העובדים ומפגש עם אנשי בלפור המקומיים, ולאחר שכל אחד התארגן בחדר המלון שהוקצה לו, נערכו העובדים כאיש אחד ליציאה לשטח ולהסתערות על האתגרים הרבים שממתינים להם.

שיקום נזקי שטפונות

דיירים של 500 בתים צמודי קרקע בעיר קיסימי נאלצו לעזוב את בתיהם כי מי-נהר קיסימי שזורם בקרבת מקום עלו על גדותיהם. המשימה של כוח בלפור הייתה לאפשר ייבוש של חלקי המבנה שנפגעו ממים. בעבודה קשה ובהתמדה הוסרו חלקי מבנה בהם התגלו מים כלואים, נפרסו מחיצות פוליאתילן כדי לחלק כל מבנה למדורים נפרדים ובכך להקל על תהליך הייבוש ולהאיצו.

"נבחרת החלומות" של בלפור ישראל

לאחר מספר שבועות בתוככי השכונה שהוצפה, כשמכל עבר כבר נשמעים קולות זמזום של ייבשני לחות בפעולתם נדדה הקבוצה הישראלית דרומה ומערבה לאזור פורט מאיירס שם, בקרבת המפרץ ניצב מלון ענק בתהליכי בנייה. שוב נסיעה של מספר שעות, התמקמות בבית מלון חדש, היכרות עם הסביבה הקרובה ומיד אחר-כך לעבודה.

גם כאן היה הכרח לפנות פסולת ולהכין את המבנה לפעולות ייבוש אינטנסיביות. בלפור הביאה לקרבת הבניין ייבשני ענק שהזרימו באמצעות שרוולים ארוכים אוויר חם ויבש אל תוך הקומות הגבוהות' שבשל היותן פתוחות בזמן הסערה הוצפו ממי הגשמים שהסערה הביאה עימה.

בעת כתיבת הדברים העבודה המייגעת עדיין נמשכת, אנשי הקבוצה הישראלית שומרים על מורל גבוה ומדביקים בו את כל הסובבים אותם.
בעוד תושבי פלורידה מלקקים את פצעיהם וההתחממות הגלובלית ממשיכה לגבות קורבנו יומיומיים יקרים, נערכת חברת בלפור להגיע לכל מקום, בכל עת, לסייע במזעור הנזקים ולהעניק תקווה לקורבנות האסון באשר הם.


במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.