עוד בבלוג

דגשים לבחירת חברת חיטוי

לראשונה מזה כ-100 שנים האנושות מתמודדת עם פנדמיה – נגיף חדש ולא מוכר אשר התפשט במהירות לכל יבשות העולם (למעט אנטארקטיקה). יחד עם החשש מהתפשטות המגיפה, קיים גם צורך לחזור לשגרה, ובכלל זה גם חזרה הדרגתית למקומות העבודה, תוך צמצום הסיכונים ככל הניתן. עוד על ההנחיות לחזרה לשגרה ניתן לקרוא באתר משרד הבריאות

חיטוי נגד וירוסים מהווה אף הוא כלי חשוב במלחמה נגד נגיף הקורונה, הן על ידי חיטוי מוסדות בשגרה במקומות בהם קיימת תנועת אנשים ערה, ועל אחד כמה וכמה במקרים בהם שהה חולה מאומת במבנה. יחד עם זאת, עם הצורך עלה גם ההיצע – וחברות רבות ללא כל הכשרה בתחום, כגון חברות הדברה, החלו להציע שירותי חיטוי ללא כל פיקוח ובניגוד להמלצות המשרד לאיכות הסביבה. במאמר הבא נסקור חלק מהדגשים המרכזיים לבחירת חברת חיטוי מומלצת. 


חברת חיטוי בעלת מומחיות בתחום

כאשר באים לבחור בחברת חיטוי נגד קורונה, יש להקפיד לבדוק כי החברה אכן מתמחה בתחום זה, וכי העובדים שלה מוכשרים לביצוע המלאכה.
כדי לוודא שבחרתם בחברה הנכונה, ניתן להיעזר בנקודות הבאות:

  • לקוחות החברה: רצוי לבחור בחברה בעלת ניסיון, שכבר עבדה בעבר עם לקוחות ידועים ועם ארגונים מוכרים. באופן זה, תוכלו גם לקבל חוות דעת והמלצות בעת הצורך.
  • זמינות: חברה מקצועית תספק מענה מהיר ותפעל ביעילות כדי לסייע לכם. לכן, רצוי לבחור בחברה שזמינותה גבוהה ושקל ליצור איתה קשר בעת הצורך. נושא נוסף הקשור לזמינות הינו עבודה בשעת תקנות חירום או סגר. מומלץ לבחור בחברת חיטוי בעלת אישור מפעל חיוני אשר תוכל להמשיך לספק את שירותיה כשגרה גם בתנאים אלו.
  • עבודה בהתאם לתקן: המשרד לאיכות הסביבה קובע תקנים ברורים שנועדו לוודא כי בריאות האדם והסביבה נשמרת. לצד תקנים אלו, ישנם תקנים מקצועיים נוספים כגון ISO 9001, שמטרתו להבטיח את איכות פעולתה של החברה, ותקן ISO 14000 לניהול סביבתי.  כדי להגן על בריאות העובדים שלכם וכדי לוודא שפעולת החיטוי אפקטיבית, בדקו שהחברה אכן עומדת בתקנים הנדרשים.

קבלו הצעה מפורטת

כאשר פונים לחברת חיטוי, המחיר אומנם חשוב, אך ישנם פרמטרים רבים שיש להתייחס אליהם. אחרי הכול, במקרה זה מדובר בחיי אדם, ולכן בקשו לקבל כמה שיותר פרטים על תהליך החיטוי עצמו.

כדאי במיוחד להתייחס לגורמים הבאים:

  • חומרי החיטוי: חומרי החיטוי צריכים להיות בטוחים לשימוש בסביבת בני אדם ולעמוד בתקנים המחמירים ביותר, וכמובן – להיות יעילים ולהשמיד את החיידקים והנגיפים הרלוונטיים.
  • המשטחים והחללים העוברים חיטוי: נגיפים וחיידקים יכולים להיות על כל משטח. לצד חיטוי עמדות העבודה, יש לחטא גם את מערכות מיזוג האוויר וכל החללים המשותפים. ודאו כי ההצעה שאתם מקבלים כוללת את כל המשטחים והחללים שעלולים להיות נגועים.
  • שמירה על הציוד במשרד: וודאו מראש כי תכשיר החיטוי לא יפגע בציוד האלקטרוני הקיים במשרד, וכמו כן שלא יפגע במוצרי הטקסטיל  כגון: שטיחים, ווילונות, ריפודי כסאות ועוד.

לסיכום, בתחום החיטוי חשוב לבחור בחברה מקצועית ומיומנת. שימו לב שחברת החיטוי פועלת על פי התקנים הדרושים, ומשתמשת בחומרי חיטוי איכותיים, המאושרים לשימוש לחיטוי נגד קורונה על ידי הרשות הלאומית האמריקנית להגנת הסביבה – EPA.

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.