עוד בבלוג

חודש איכות המים

אם בגלל הביקורים התכופים בבריכה או שתיית המים המרובה, נדמה כי אין מתאים יותר מחודש אוגוסט, החודש החם ביותר בשנה, על מנת לציין את חודש איכות המים.

מים מתוקים הם חיוניים עבור איכות הסביבה, החקלאות וכמובן הבריאות האישית של כל אחד מאיתנו. חודש איכות המים הלאומי, אשר מצוין בארה"ב מדי שנה, מוקדש לניצול המייטבי שניתן לעשות עם כמות המים הנקיים המוגבלת שיש לנו.

מתי החל חודש איכות המים הלאומי?

המסורת המבורכת של חודש איכות המים הלאומי החלה ב2005 על ידי הסוכנות להגנת הסביבה (EPA – Environmental Protection Agency) במטרה לייצר שיח ציבורי אודות הפעולות שאנו יכולים לעשות, במשקי הבית ובקהילות השונות, בכדי לוודא כי לכולנו תהיה גישה למי שתייה נקיים ובטוחים לטווח הקרוב והרחוק כאחד.

בעוד שחודש איכות המים הלאומי החל ב-2005, את השורשים שלו ניתן למצוא עוד בשנות ה-70 המוקדמות של המאה שעברה עם שני חוקים שהעביר הקונגרס האמריקני: חוק המים הנקיים שעבר ב-1972 ואסר על השלכת חומרים רעילים לגופי מים, וחוק שתיית המים הבטוחה שעבר ב-1974 במטרה להגן על איכות המים התת-קרקעיים ומערכות המים הציבוריות.
היות ומקורות המים הנקיים שלנו הם מוגבלים, חשוב להגן על המקורות הללו בכדי לוודא שניתן לשתות בבטחה את המים שיוצאים מהברז שלנו.

מדוע חשוב לציין את חודש איכות המים הלאומי?

אם לא תהיה לנו גישה קלה למים נקיים, המשמעות תהיה פגיעה משמעותית באיכות החיים שלנו: לא יהיו לנו מעיינות מהם נוכל לשתות בעיצומו של טיול רגלי, הנהרות והאגמים שלנו יהיו מלוכלכים מדי מכדי שנוכל להשתכשך בהם ובריכות שחייה יהפכו לפריבילגיה השמורה למתי מעט. מעבר להשפעה על פעילויות הפנאי שלנו, תהיה לכך גם השלכה על חיי היום-יום שלנו: לא נזכה יותר למים זורמים במשק הבית שלנו, בין אם עבור מקלחות ארוכות, או אפילו לצורך שתיית מי הברז שלנו.

כפי שניתן להבין, ההשלכות עקב מחסור במים נקיים יהיו חמורות וישפיעו על אספקטים רבים בחיים שלנו, כאלו שלקחנו כמובן מאליו. עקב זאת, חודש איכות המים הלאומי נועד להזכיר לנו את חשיבות מקורות המים עבור בני האדם ועבור צורות החיים האחרות על הפלנטה, כגון דגים, צמחים וחיות בר.

המודעות לחשיבותם של מקורות מים נקיים יכולה לבוא לידי ביטוי גם בהסבת תשומת הלב לפעולות השגרתיות הקטנות שכולנו עושים כל יום, אשר להן השפעות שליליות על איכות המים. אך מעבר לפעולות שאנו כאינדיבידואלים עושים, גם לתעשיות השונות יש כמובן אחריות עצומה בכל הקשור לאיכות המים שלנו, בין אם עקב זיהום תעשייתי, שפיכת נפט ושימוש בכימיקלים אחרים.

מקורות המים שלנו מוגבלים, ולכן מוטלת עלינו החובה לשמור עליהם מכל משמר

חשיבותה של איכות המים

הגישה למים איכותיים ולא מזוהמים נלקחת כמובנת מאליה, במיוחד במדינות מפותחות. בארה"ב ישנם אינספור שימושים במים, החל משתייה ועד למטרות שעשוע ובידור, אך מרביתנו מתקשים להבין כי גישה מיידית למים נקיים היא פריבילגיה.

לזלזול בחשיבותה של איכות המים יש השפעות מרחיקות לכת: למשל, ליותר ממחצית מהפארקים הלאומיים בארה"ב יש ערוצי מים אשר אינם מכילים מים איכותיים מספיק בכדי לעמוד בסטנדרטים של חוק המים הנקיים. זוהי רק דוגמא אחת לאינספור תופעות מצערות אשר פוגעות באיכות המים הנקיים ברחבי המדינה.

בסופו של דבר, על אף שמרבית כדור הארץ מורכב ממים, רק 3 אחוזים מתוכם הם מים מתוקים, וישנה גישה קלה רק לאחוז בודד של מים מתוקים. עם אחוז כל כך קטן של מים מתוקים ונגישים, עלינו להקדיש את מיטב המשאבים שלנו על מנת שנוכל לספק את הצרכים של כלל תושבי הפלנטה.

שמירה על איכות הסביבה הינה אחת מערכי הליבה המשמעותיים ביותר של קונצרן BELFOR הבינלאומי.
לבלפור ישראל מיטב הידע, הציוד והמומחיות לשמירה על מאגרי מי תהום מפני זיהום על ידי ביצוע סקרי קרקע לאיתור מזהמים העלולים, בין היתר, לדלוף למי התהום, וטיפול בקרקעות מזוהמות. בנוסף בלפור ישראל מספקת שירותי טיהור מי תהום ממזהמים שונים, במיטב הטכנולוגיות ובתוצאות מוכחות
.

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.