עוד בבלוג

מה הופך את מערך הייבוש של בלפור למוביל מסוגו בארץ ובעולם?

מאמר זה עוסק בייבוש שיקומי של מבנים, ייבוש תת- רצפתי, שיקום המבנה ומניעת נזקי מים משניים לאחר הצפות, או נזילות. בהיעדר תקינה או רגולציה בתחום ישנם הבדלים גדולים בין רמת שירותי הייבוש הניתנים על ידי ספקים שונים, עד כדי כך שלעתים המכנה המשותף היחידי ביניהם הוא רק בשם.

כך למשל ייבוש תת רצפתי – שירות המיועד לסילוק עודפי רטיבות מהמצע התת רצפתי עד להגעה לרמת התקן המותרת (3% במצע סומסום ו-6% במצע חול). בעוד שאצל כל ספקי השירות יוכנס לבית ציוד ייבוש, קיימים הבדלים גדולים מאוד בסוג הציוד, שיטות הייבוש, כמו גם בהגדרת מטרת הייבוש וניטור מהלכה ותוצאותיה. לכל אלו השפעה רבה הן על משך העבודה, והן על איכות התוצאה הסופית.

לבלפור ישראל ניסיון רב בשיקום נזקי רטיבות וייבוש תת רצפתי, והיא מיישמת שיטות מתקדמות מתורת הייבוש, בשילוב ציוד מתקדם. התוצאה היא ייבוש מיטבי של המצע התת רצפתי, או של המבנה, עד להגעה לתקן הנדרש במינימום זמן – לרוב תוך ימים ספורים במקום שבועות ארוכים.

איך אנחנו עושים את זה? כל הפרטים לפניכם.

ציוד מתקדם לייבוש יעיל ומהיר

לשימוש בציוד מקצועי ומתקדם יש חלק משמעותי להצלחת תהליך שאיבת וייבוש המים.

לרשות בלפור עומד הציוד המתקדם ביותר בתחום בארץ ובעולם, הכולל יבשנים מתקדמים כדוגמת ה- BELFOR CD20 ומבחר ציוד נילווה כגון לוחות תרמיים, מסחררי אוויר, מפוחים וטורבינות, המאפשרים לייצר תצורות ייבוש מיטביות שמאיצות את תהליך הייבוש החל ב-30% ועד 50% בהשוואה למתחרים.

היבשנים החדישים של בלפור הוכיחו את עצמם בשיטפונות הגדולים ברחבי אירופה ובארצות הברית בשנים 2022-2023 .

ציוד הייבוש של בלפור כולל:

  • יבשני ספיחה או עיבוי:
    יבשן עיבוי –
    פועל בדומה לעקרונות הפעולה של המזגן, כאשר האוויר שבחלל המטופל מוזרם דרך סליל של מאייד שהטמפרטורה שלו נמוכה מנקודת הטל. אדי המים מתעבים על-גבי סליל המאייד ומטפטפים דרך צינור ניקוז. טווח היעילות של ייבשן עיבוי הוא בטמפרטורה של 18 ועד 33 מעלות צלסיוס.
    יבשן ספיחה – האוויר עובר דרך חוגת סיליקה ג'ל, מאבד את המים ונפלט חם ויבש יותר. טווח היעילות של ייבשן ספיחה רחב יותר והוא ממשיך לפעול בכל תנאי מזג אוויר.
  • לוחות תרמיים
    טכנולוגיה בלעדית של בלפור – פלטות חימום עשויות סיבי פחמן ובעלות צריכת החשמל נמוכה, מחממות את הריצוף ואת המילוי שמתחתיו לטמפרטורה של 80 מעלות, ללא פגיעה בחלקי הבניין.העלאת הטמפרטורה באמצעות לוחות תרמיים מקצרת את זמן ייבוש המבנה ב – 30-50%.
  • מסחררי אוויר
    מפוחי אוויר רבי עוצמה המייצרים זרימת אוויר על פני קירות, שטיחים ורהיטים, שממריצה את פליטת האדים מתוכם.
  • מצלמות תרמיות ומדי לחות
    לבדיקת היקף הרטיבות וניטור התקדמות תהליך הייבוש.
  • ציוד ייעודי לעבודות ייבוש מורכבות

אחד היתרונות המרכזיים של בלפור הוא היכולת לשלב אמצעי ייבוש שמשלימים זה את זה ולייצר תצורות ייבוש שונות – למשל, שילוב מיטבי של יבשני עיבוי או ספיחה, טורבינות, מפזרי חום וגופי חימום, כדי לייצר תהליך ייבוש יעיל לחלקי מבנה ותכולה במינימום זמן ואנרגיה.

שיטות מתקדמות מתורת הייבוש השיקומי

איכות הציוד הינה קריטית להצלחת תהליך הייבוש, אך לידע ולניסיון המעשי יש חשיבות לא פחותה, ויש אומרים אף רבה יותר.

בלפור ישראל הינה חברת בת של BELFOR – החברה המובילה בעולם לשיקום נזקים, ולפיכך עומדים לרשותה כל מאגרי המידע והידע המעשי בתורת הייבוש השיקומי של החברה העולמית. עובדי החברה עוברים השתלמויות על בסיס קבוע בחברת האם, ומשתתפים באופן קבוע בחלק מפעולות השיקום המסובכות והמאתגרות ביותר בארץ ובעולם.

כקבלן כללי המתמחה בתחומים משיקים רבים כגון: שיקום מבנים, שאיבת הצפות, ניקוי תעשייתי וטיפול בעובש, עומד לרשותנו ידע רב המאפשר לנו לעשות את הבחירות המועילות ביותר עבור לקוחותינו.

הטכנאים שלנו מיומנים באיתור נזקי מים נסתרים באמצעות בדיקות רטיבות הכוללות טכנולוגיית אינפרה-אדום, מכשירים אלקטרוניים לזיהוי לחות חבויה ועוד. תצורת הייבוש מותאמת בצורה מיטבית להיקף הרטיבות ותנאי השטח על פי נוסחאות קבועות המאפשרות שיקום מהיר ויעיל במינימום זמן ואנרגיה.

ניטור לכל אורך הדרך

נתונים מדויקים ומהימנים הם קריטיים להצלחת תהליך הייבוש. באמצעות מדי לחות עם תוכנה קניינית בלעדית, הטכנאים של בלפור מודדים בקפידה את תכולת הלחות ואת היקף נזקי המים. אנו עוקבים ומתעדים את תהליך הייבוש על בסיס יומיומי עד לעמידה בתקני ייבוש אופטימליים.

ניטור התקדמות התהליך מבוצע על ידי ביצוע מדידות של האוויר, חלקי מבנה שונים כמו-גם התווך התת רצפתי וניטור יעילותם של מכשירי הייבוש.

איך לבחור ספק שירותי ייבוש תת רצפתי/ ייבוש מבנים?

כאמור, קיים שוני מהותי ברמת השירות בין הספקים השונים, היכול לבוא לידי ביטוי במשך הזמן הנדרש להשלמת הייבוש, ואיכות התוצאה הסופית.

לפניכם מספר שאלות שרצוי לשאול כדי לבצע בחירה מושכלת בין ספקי השירות השונים:

  • מהו היעד של תהליך הייבוש וכיצד תקבע ההגעה ליעד זה? חשוב לשים לב שיעד הייבוש עומד בתקינה הישראלית המותרת לרטיבות תת רצפתית – עד 3% למצע סומסום ו-6% למצע חול.
  • האם תבוצע הדמיה תרמית לקביעת היקף הרטיבות התת ריצפתית?
  • האם תבוצע בדיקת מעבדה מוסמכת לבדיקת הרטיבות התת רצפתית לפני עבודת הייבוש ובסיומן?
  • האם תילקח דגימה אחת של המצע התת רצפתי, או מספר דגימות, גם מאזורים מרוחקים יותר ממוקד הנזילה, כדי לבחון את גבולות התפשטות הרטיבות?
  • מה מידת הפגיעה בריצוף הנדרשת כדי להחדיר את צינורות הייבוש אל מתחת לריצוף? השאיפה היא שהקידוחים יהיו קטנים ככל האפשר ובמקומות מוסתרים מהעין.
  • כמה זמן יימשך הייבוש התת רצפתי? משך הייבוש עשוי להשתנות באופן משמעותי בין ספקי השירות השונים.
  • האם נותן השירות יכול לספק שירותים נלווים במידת הצורך? למשל – שיקום תכולה, טיפול בנזקי עובש, או ניקוי תעשייתי?

בכל שאלה נוספת בנושא ייבוש תת רצפתי או ייבוש מבנים, מוזמנים לפנות אלינו לטלפון: 1-800-380-000, או באמצעות טופס הפניה באתר. נשמח לעמוד לשירותכם בכל עת.

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.