עוד בבלוג

מה לעשות לאחר הצפת ביוב

אין ספק שלחזור הביתה ולגלות שהוא מוצף במי ביוב הינה סיטואציה מלחיצה במיוחד. יחד עם זאת חשוב לא לאבד את העשתונות – קחו נשימה עמוקה (רצוי ליד חלון פתוח..) ופעלו באופן יעיל ומהיר על מנת למנוע הצטברות של נזקים ארוכי טווח, ריחות לא נעימים וסכנות תברואתיות.
לפניכם כל מה שחשוב לדעת.

בטיחות לפני הכל

הצעד הראשון מיד עם גילוי ההצפה הוא לצמצם ככל הניתן את הסכנות הבטיחותיות. בדומה לכל הצפה בבית, גם בהצפת ביוב קיימת סכנת התחשמלות, ולכן יש לנתק את מפסק החשמל הראשי של המבנה מיד עם גילוי ההצפה.

בנוסף, הצפת ביוב טומנת בחובה סכנות תברואתיות משמעותיות עקב הימצאות חיידקים ומזהמים במי ההצפה. הימנעו מכל מגע עם מי הביוב, במיוחד אם יש לכם חתכים או פצעים, והרחיקו ילדים וחיות מחמד מהאזור המזוהם. מעבר לחשיפה ישירה, יש גם להימנע מצריכת כל דבר שבא במגע עם מי הביוב ולשמור על היגיינה קפדנית על ידי שטיפת ידיים ביסודיות לאחר כל חשיפה לאיזור המזוהם.

הערה – האם יש לכם ביטוח דירה? אם כן זה הזמן להתקשר למוקד חברת הביטוח ולבדוק מהן אפשרויות השיקום העומדות לרשותכם. בנוסף, הקפידו לצלם את איזור ההצפה לפני הטיפול, כדי שיהיה לכם חומרים להציג לחברת הביטוח במידת הצורך.

שאיבת ביוב

לאחר שנקטתם בכל הפעולות הרצויות לשמירה על ביטחונכם, יש לטפל בהצפה במהירות האפשרית. הצעד הראשון הוא פינוי נוזלי הביוב אשר הצטברו במבנה. לשם כך מומלץ להזמין שירותי שאיבת ביוב מקצועיים מחברה המתמחה בתחום, בעלת הכלים והידע הדרושים לניהול המצב בצורה יעילה, תוך הקפדה על פינוי מי הביוב במהירות ובבטחה.

אם יש לכם פוליסת ביטוח בדקו מול חברת הביטוח לאלו גורמים מקצועיים ניתן לפנות, והאם ניתן להזמין חברה מקצועית לבחירתכם, כדוגמת בלפור ישראל, תחת הכיסוי הביטוחי.

ניקוי וחיטוי האיזור

כמובן שלא די רק בשאיבת מי הביוב: לאחר השאיבה יש להתמקד בניקוי וחיטוי האזורים שהוצפו, או באו במגע עם נוזלי ההצפה.
שלב זה חיוני לחיסול פתוגנים ולמניעת התפשטות של מחלות ונגעים אחרים. גם כאן, רצוי להיעזר בשירותים של חברה מקצועית לשיקום נזקים, המיישמת חומרי חיטוי וטכניקות של ניקוי וחיטוי תעשייתיים, בכדי לוודא שהבית שלכם נקי משאריות מזהמים.

ייבוש תת רצפתי ובמקרה הצורך גם החלפת הריצוף

כמו כל הצפה אחרת, גם הצפת ביוב מובילה פעמים רבות להתפתחות רטיבות כלואה מתחת לריצוף, העלולה לגרום לריחות רעים ונזקי רטיבות מפושטים עם הזמן. לכן לאחר גמר הטיפול בהצפה חשוב לבצע בדיקת רטיבות מתחת לריצוף.

בניגוד להצפה רגילה, במקרים של הצפת ביוב פחות נהוג לבצע ייבוש תת רצפתי בשל הימצאות מזהמים בנוזלי ההצפה, ולכן במרבית המקרים הפרקטיקה הנכונה יותר תהיה החלפת כל תשתית הריצוף.

מניעה לטווח ארוך

לאחר שביצעתם את כל הפעולות ההכרחיות לטיפול בהצפת ביוב, יש לתת את הדעת לגבי הצעדים שניתן לנקוט כדי למנוע מקרים דומים בעתיד.

מומלץ לדאוג לבדיקות קבועות של מערכת הביוב שלכם, היכולות לעזור בזיהוי בעיות פוטנציאליות לפני שהן מסלימות לבעיות חמורות.
בנוסף, שימו לב למה שאתם משליכים לביוב, והדריכו גם את יתר תושבי הבית בנושא. מומלץ שלא להדיח בשירותים שום דבר למעט נייר טואלט במשורה, ולהימנע משפיכת שמנים, שאריות מזון, או פסולת מכל סוג למערכת הביוב בבית.

לסיכום, הצפת ביוב היא ללא ספק תופעה לא נעימה, אך תגובה מהירה ונקיטת הפעולות המתאימות יכולות לצמצם את הנזק והסיכונים הבריאותיים הנלווים להצפה. על ידי נקיטת אמצעי מניעה, תוכלו להגן על ביתכם מפני הצפות עתידיות, תוך שמירה על סביבת מגורים בטוחה ובריאה.

זכרו: זכותכם לבחור בטובים ביותר! אנחנו מבצעים את עבודות השיקום המסובכות ביותר בארץ ובעולם כבר מעל 30 שנה, ועובדים עם כל חברות הביטוח.
אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו ל-1-800-380-000 או צרו קשר לקבלת הצעת מחיר לשירותי שאיבת ביוב ושיקום הנזקים הנילווים.

שאיבת ביוב

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.