עוד בבלוג

מה לעשות ביום שלאחר ההצפה?

קרה וחוויתם הצפה בשל נזילה מצנרת המים, בעיית איטום, או חדירת מי גשמים? בשלב הראשון והמיידי עם גילוי הנזק, יש צורך בפינוי, או שאיבת מי ההצפה באמצעות משאבות המיועדות לכך. במקרה שבו מדובר במי ביוב, יש צורך לבצע שאיבת ביוב באמצעות משאבות המסוגלות לגרוס פסולת מוצקה. במקביל יש צורך לזהות את מקור הנזילה ולבצע תיקוני צנרת, או תיקוני איטום, כדי למנוע את הישנות הבעיה.

רבים חושבים שבזאת נגמר הטיפול בהצפה וניתן להשאיר אותה מאחור ולשוב לשגרה, אולם לרוע המזל, במרבית המקרים, זה אינו המצב.

מה עושים ביום שלאחר ההצפה?

למרות שהנזילה כבר טופלה, ולא תוכלו לראות בשלב זה מים ניקווים במו עיניכם, אין משמעות הדבר שהמצב אכן חזר לקדמותו. במקרים רבים מי ההצפה חלחלו אל מתחת לריצוף המבנה, לריהוט, לשטיחים ולשאר תכולת המבנה וממשיכים לגרום נזקים גם הרבה לאחר שההצפה טופלה. לכן חשוב לבצע בדיקת רטיבות עם תום הטיפול בהצפה, ובמידת הצורך לדאוג לייבוש יסודי.

ייבוש המבנה והתכולה

במידה והקירות ותכולת המבנה נרטבו, או ספגו לחות מרובה, מומלץ לבצע פעולת ייבוש כדי למנוע התפשטות עובש ונזקי רטיבות נוספים. פעולת הייבוש מבוצעת במרבית המקרים על ידי מכונות ייבוש (נקראות גם יבשנים) הממוקמות ברצפת המבנה, גורמות לאידוי המים מחלקי המבנה וחלליו וסופחות אותם.

ריהוט, שטיחים, ציוד אלקטרוני ומסמכים שנרטבו ניתן לשקם באמצעות ציוד מתקדם במקום, במעבדה ייעודית לשיקום ניירת, או במעבדה לשיקום מוצרי אלקטרוניקה, כאשר ככל שהטיפול מתחיל סמוך יותר למועד ההצפה כך גדל הסיכויי לשיקום והצלת התכולה.

ייבוש תת רצפתי

רטיבות תת רצפתית הינה בעיה נפוצה מאוד לאחר הצפות, ומקורה בנוזלי ההצפה אשר חלחלו אל מתחת לריצוף וניקוו במצע התת רצפתי (חול או סומסום) שמתחתיו.

עם חלוף הזמן, וללא טיפול מתאים, הרטיבות הכלואה מתחת לריצוף עלולה להתפשט לחלקים נוספים של המבנה ולגרום לנזקי רטיבות כגון: פגיעה בתשתיות המבנה, כרסום הצנרת על ידי חלודה, קילופי טיח וצבע בקירות, עובש, ריח רע ופגיעה בריצוף או בפרקט.
מאחר ורטיבות כלואה אינה גלויה לעין, יש צורך לזהות את איזורי הרטיבות על ידי מכשור מיוחד לאיתור נזילות, כגון מצלמה תרמית, ולבצע בדיקת רטיבות למצע התת רצפתי אשר תיתן אינדיקציה לגבי חומרת הבעיה. תוכנית הפעולה תיקבע בהתאם לממצאים, ולרוב תכלול גם תהליך של ייבוש תת רצפתי.

בלפור ישראל מבצעת תהליך זה באמצעות ציוד מתקדם הכולל לוחות תרמיים, המחממים את המצע התת קרקעי ובכך מחישים את אידוי הרטיבות הכלואה, ומשאבות רבות עוצמה היונקות את הלחות ומפנות אותה אל מחוץ למבנה.

חשוב לציין שלכל אורך התהליך, אין חשש שהמבנה או התכולה בו יהיו חשופים לאדי מים, לחום הגבוה או ללחות. התהליך מתמקד רק באזור הרצפה עצמה ונעשה על ידי מכשור המותאם לכך. כמו כן, במהלך הייבוש, מתבצעות מדידות שמטרתן לבדוק האם נותרה רטיבות וכמה זמן עוד נותר עד להשגת ייבוש מלא.

תהליך ייבוש רצפתי מלא ויסודי אורך כמה ימים, תלוי בהיקף הנזק. בתום התהליך מבצעים בדיקת רטיבות נוספת של המצע התת קרקעי כדי לוודא כי הייבוש הינו מלא ורמת הרטיבות עומדת בתקן.

ייבוש לאחר הצפה

ייבוש באמצעות ציוד מתקדם ולוחות תרמיים

תיקונים אחרונים וסוף סוף – חזרה לשגרה!

רק לאחר הייבוש המלא של המבנה ותכולתו, ניתן לבצע ניקוי יסודי ותיקונים אחרונים כגון תיקוני טיח וצבע, כדי להחזיר את המבנה ככל הניתן למצבו הקודם ולחזור לשגרה.
נכון שמדובר לפעמים בתהליך ארוך ודי מייגע, אך אם נזניח את הטיפול בבעיה, נזקי הרטיבות אשר יצטברו עם הזמן יהיו חמורים יותר, ובהתאם – תהליך השיקום יהיה ארוך ומייגע הרבה יותר.

זכרו: זכותכם לבחור בטובים ביותר! אנחנו מבצעים את עבודות השיקום המסובכות ביותר בארץ ובעולם כבר מעל 30 שנה, ועובדים עם כל חברות הביטוח.
אל תחכו להחמרת הנזק- התקשרו אלינו עכשיו ל-1800-380-000 לקבלת הצעת מחיר לשירותי שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.