עוד בבלוג

הצפה בבית – המדריך המעשי

הצפה, נזילה, איטום לקוי, או חסימה במערכת הביוב – כל אלו עלולים לגרום לפגיעה משמעותית למבנה ולרכוש, ואפילו לבריאותנו. במקרים אלו, תגובה מהירה וטיפול מקצועי הינם קריטיים לצמצום נזקי הרטיבות ושמירה על בטיחות המבנה.

אז מה עושים כשיש הצפה בבית, וכיצד עוברים אותה בשלום? לפניכם המדריך השימושי.

שלב ראשון – בטיחות מעל הכל

הצפה בבית היא קודם כל סיכון בטיחותי, בעיקר כאשר יש בבית ילדים קטנים, או אנשים מבוגרים המוגבלים בתנועה. כך למשל המים עלולים לחדור לתשתית החשמל, לבוא במגע עם מכשירי חשמל ולגרום להתחשמלות.
לכן, במקרה של הצפה בבית, ראשית נתקו את אספקת החשמל והמים למבנה, ופנו את יושבי הבית למקום בטוח (ויבש). במקרים של הצפת המבנה כולו הימנעו משימוש במעלית, ובמידת הצורך בקשו עזרה משירותי החירום.

שלב שני – עזרה מקצועית וצמצום נזקים

מאחר וכל עיכוב בטיפול בהצפה עלול להחריף את נזקי המים למבנה ותכולתו, חשוב להזעיק עזרה במהירות.
במידה ויש לכם כיסוי ביטוחי לנזקי צנרת, זה הזמן ליצור קשר עם חברת הביטוח ולהזמין עזרה מקצועית. אם אין ברשותכם ביטוח רלוונטי, צרו קשר ישירות עם חברה מקצועית ומומלצת לטיפול בנזקי רטיבות, וודאו כי יש ברשותה אמצעי שאיבת מים.
במקביל, במידה ותנאי השטח מאפשרים, הרחיקו חפצים, כגון ריהוט ומכשירי חשמל, מאזור ההצפה והחלו לגרוף ולפנות את המים.

שלב שלישי – שאיבת המים

במידה וקיימת הצפת מים משמעותית, שאינה ניתנת לטיפול באמצעים ביתיים, יש צורך בשירותי שאיבת מים מקצועיים באמצעות משאבות טבולות. משאבות אלו מצוידות במנוע אטום המוגן היטב מפני מים, כמו גם חיישנים המאפשרים להן לפעול ביעילות ובאופן מדויק. ישנם גם מקרי הצפה מורכבים יותר, שמקורם במערכת הביוב, ובמקרה זה יהיה צורך להשתמש בביובית המסוגלת להתמודד גם עם פסולת מוצקה.

שלב רביעי – איתור מקור ההצפה ותיקונה

לאחר שהמים נשאבו יש לבצע הערכת מצב של נזקי המים. בנוסף יש לאתר ולתקן את מקור ההצפה – בין אם מדובר בכשל באיטום המבנה, בעיית שיפועים, או נזקי צנרת.

לשם כך נעזרים אנשי המקצוע בכלים מקצועיים כגון מצלמות תרמיות, או איתור בגז לגילוי נזילה סמויה ומוקדי הרטיבות במבנה.
תהליך איתור הנזקים חשוב מאוד לא רק לשם תיקון הגורם להצפה וחזרה לשגרת החיים, אלא גם לצורך שמירה על תקינות המבנה ובריאות בני הבית. כאשר נותרת רטיבות לא מטופלת במבנה יכולים להתפתח טחב ועובש העלולים לפגוע בבריאות השוהים במבנה, כמו גם נזקי רטיבות למבנה ולתכולתו, אשר ילכו ויחריפו עם הזמן.

חשוב – את בדיקת איתור הנזקים ותיקון מקור הנזילה מומלץ לבצע בהקדם האפשרי. עיכוב מיותר עלול להוביל להתפשטות המים אשר תוביל להחמרת נזקי הרטיבות.

שלב חמישי – ייבוש הבית ושיקומו

לאחר שכל הנזקים אותרו והגורם להצפה תוקן, תקבלו דוח מפורט המתאר את מצב המבנה ואילו פעולות שיקום נזקי מים מומלץ לבצע כדי לחזור לשגרה.
תהליך השיקום מתחיל קודם כל בייבוש המבנה, כאשר במידת הצורך יש להיעזר ביבשנים מקצועיים לייבוש רטיבות תת רצפתית, או ייבוש המבנה ותכולתו.

ייבוש קירות: כדי לייבש קירות שנותרו לחים ניתן להשתמש ביבשנים מקצועיים, כאשר אם פועלים במהירות ניתן למנוע את התפשטות הלחות ואת היווצרותם של נזקים נוספים.

ייבוש התכולה: גם לאחר הצפה חמורה לעיתים ניתן להציל חלק גדול מתכולת המבנה אם פועלים מהר. לצורך זה ניתן להיעזר ביבשנים ובמסחררים המאפשרים לספוח את אדי המים שנותרו. אמצעים אלו מתאימים במיוחד עבור פריטים כגון ריפודים, שטיחים וקירות גבס.
בסיום תהליך הייבוש מומלץ לחטא את המבנה היטב, לוודא שלא נותרו עובש או טחב, ובמידת הצורך – לבצע עבודות שיקום מבנים נוספות, כגון: סיוד הקירות, שימור ספרים או מסמכים, ותיקון ציוד אלקטרוני.

בלפור ישראל הינה חברת שיקום הנזקים המובילה בישראל, ומספקת את כל השירותים הדרושים מתחילת הטיפול בהצפה ועד לחזרה מלאה לשגרה.
אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו ל-1-800-800-301 או צרו קשר לקבלת הצעת מחיר לשירותי שיקום נזקי מים.

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.