עוד בבלוג

כיצד לשמור על המשכיות עסקית בעת מלחמה

כמו כל ישראלי באשר הוא, גם אותנו אירועי ה – 7/10 הותירו חסרי מילים ונשימה. מדובר באסון בקנה מידה שונה מכל מה שהיה מוכר לנו עד כה בישראל, והשלכות האירוע ומלחמת "חרבות ברזל", שפרצה כתגובה לו, עוד טרם ידועות במלואן.

בימים אלו של מלחמה ואי וודאות, תפקוד העורף הינו קריטי לשמירה על החוסן הלאומי, כאשר מוכנות העורף נמדדת גם ביכולתם של חברות ומפעלים חיוניים לשמור על רציפות תפקודית, ולהמשיך לספק גם בעת מלחמה שירותים ומוצרים החיוניים לקיום האוכלוסייה, למאמץ המלחמתי ולכלכלת המדינה.

לפניכם מספר דגשים חשובים לשמירה על המשכיות עסקית בשעת מלחמה:

  1. עקבו אחר הנחיות פיקוד העורף
    התעדכנו באופן שוטף ועקבו אחר הנחיות פיקוד העורף לקיום התקהלויות, מקומות עבודה ופעילויות חינוכיות לפי איזורי הפעילות השונים, ועדכנו את פעילות העסק בהתאם.
    את ההנחיות ניתן למצוא באתר פיקוד העורף, בקישור הבא >
    https://www.oref.org.il/

  2. השמישו מקלטים
    וודאו שקיימים פתרונות מיגון הולמים ונגישים בבית העסק, כגון: מקלטים, מיגוניות או מרחבים מוגנים, ושהם שמישים, נגישים ומצויידים היטב במלאי לשעת חירום, בהתאם להנחיות פיקוד העורף.
    הקפידו על שילוט נאות וברור להכוונה וזיהוי מקלטים ומרחבים מוגנים.

  3. תרגלו נהלי פינוי ותרחישי חירום שונים
    רעננו את נהלי הפינוי למרחבים המוגנים, וודאו שכל אחד מהעובדים יודע לאן וכיצד עליו להתפנות בשעת אזעקה.
    תרגלו תרחישי חירום שונים כגון: שריפה, פריצה, פגיעה ישירה ועוד. הכינו מראש תסריטי תגובה לתרחישים אלו, וודאו שכל אחד מאנשי הצוות יודע על בוריו את תסריט התגובה הרלוונטי עבורו עבור אירועים אלו.

  4. ביזור ויתירות
    במידת האפשר, נסו לבזר את מוקדי הפעילות למספר אתרים פיזיים שונים, כך שגם אם אתר אחד נפגע עדיין הארגון יוכל להמשיך לתפקד בחירום. נוהל עבודה מרחוק, כפי שהיה נהוג בתקופת הקורונה, הינו דוגמא לשיטת ביזור אפקטיבית ומקובלת במקומות עבודה רבים.

    שאפו לביזור מירבי גם של המלאים ושרשראות האספקה, ונסו להימנע ממצב בו הארגון כולו תלוי בגורם, או מיקום, יחיד לשם תפקודו ההכרחי.

  5. צמצום נזקים
    קוו לטוב, אבל התכוננו לרע מכל. נקטו בפעולות הבאות כדי לצמצם נזקים במקרה של פגיעה ישירה:
    • פנו, או מגנו וצמצמו, מלאים של חומרים דליקים/ מסוכנים, בהתאם להנחיות פיקוד העורף.
    • וודאו שהציוד והמערכות לשעת חירום שמישים – למשל, גנרטורים, מערכות גילוי וההתראה, מערכות כריזה וכיבוי אש ועוד, ושקיימת אספקה מספקת לתפקודם השוטף.
    • פנו למקום מוגן, כמידת האפשר, חומרים או ציוד חסרי תחליף.
    • מומלץ ליצור התקשרות מוקדמת עם צוותי תגובה חיצוניים, כדי שיוכלו לספק מענה מהיר ואפקטיבי במידת הצורך. למשל – חברת שיקום נזקים, חברת IT לניהול משברי סייבר, ועוד.

      בלפור ישראל מוגדרת כמפעל חיוני, וממשיכה לספק גם בעת הזו שירותי בלימת ושיקום נזקים, כחלק ממערך Red Alert לשמירה על המשכיות עסקית בכל מצב – לעסקים, מפעלים ומוסדות ציבור.
      למידע נוסף אודות תכנית Red Alert לחצ/י כאן


  6. היערכו גם למתקפות סייבר
    קחו בחשבון שלא כל הפגיעות ההרסניות הינן פיזיות. בזמן מלחמה עולה המוטיבציה הכלל עולמית לביצוע פיגועי סייבר במערכות המשק השונות, לרבות אתרי אינטרנט של גופים ממשלתיים וחברות פרטיות.

    זה הזמן להדק את פרצות האבטחה, ולוודא שקיימים גיבויים שוטפים, בענן או באתר פיזי מרוחק, של כל המידע הקריטי להמשך תפקוד הארגון. באם הרוב המוחלט של הלקוחות הינם ישראליים, שקלו לחסום את הגישה לאתרים ומערכות המידע מחוץ לארץ.

  7. התעדכנו לגבי זכויות והקלות לעסקים בשעת חירום
    במערכות עבר נהגה המדינה לפצות בעלי עסקים בגין ההפסדים שנגרמו להם בשל המצב הבטחוני. ניתן להתעדכן על זכויות והקלות אלו באתר "כל זכות".

    במידה והמפעל או הארגון שלכם מוגדר כמפעל חיוני, ייתכן ואתם זכאים לתמיכה מיוחדת, למשל על ידי הבטחת שרשראות אספקה, גיוס כוח אדם חלופי על ידי הממשלה במסגרת "חוק שירות עבודה בשעת חירום", ועוד.
    למידע נוסף אודות גיוס לשירות עבודה במפעלים חיוניים או במפעלים למתן שירותים קיומיים

    במקרה של נזק לנדל"ן או רכוש כתוצאה מפעולות איבה, למשל – בשל פגיעה ישירה, יש לפנות למס רכוש בהקדם האפשרי. אין לפנות ציוד או כל חפץ אחר מהאיזור, או לבצע פעולות תיקון לרכוש שנפגע, ללא תיאום מוקדם מול רשות המסים.
    למידע נוסף לחצו כאן

בלפור ישראל הינה מפעל חיוני, וממשיכה לספק סיוע מיידי לבלימת ושיקום נזקים בכל קנה מידה, בכל שעה, גם בימים קשים אלו. למידע נוסף מוזמנים ליצור עמנו לקשר לטלפון: 1-800-380-000, או באמצעות טופס הפנייה באתר.

אנו מייחלים לימים טובים ובטוחים יותר, וסומכים את ידינו על כוחות הביטחון וחוסנה של החברה הישראלית כולה. ביחד ננצח.

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.