כיצד יכולים מנהיגים של עסקים חיוניים להקרין חשיבה חיובית במהלך משבר
פתיחת תפריט הנגישות  
1-800-380-000
מוקד 24X7:  
דלג לתוכן דלג לתפריט תחומי פעילות
EN|RU

כיצד יכולים מנהיגים של עסקים חיוניים להקרין חשיבה חיובית במהלך משבר

מאת: שלדון ילן, מנכ"ל BELFOR הבינלאומית

הרשו לי להבהיר את דברי - לפני שהמנהלים של עסקים חיוניים יכולים לבצע את עבודתם, קודם כל עלינו להודות לגיבורים של צוותי החירום ולצוותים הרפואיים עבור השירות והמחויבות למען הקהילה. 

בשעה שווירוס הקורונה משתולל ברחבי העולם, חזינו בעינינו כיצד אנשים נוספים מגיחים מאי-שם ומפגינים מחוות של גבורה: עובדי מרכולים, עובדי תחנות דלק, נהגי משאיות, עובדי מסעדות ונותני שירות רבים אחרים. כולם לקחו במודע החלטה להסתכן ולהמשיך לשרת אחרים. אנשים אלה בעלי גישה נלהבת ובעלי חמלה שמים נפשם בכפם כדבר שבשגרה כדי להבטיח את שלומם ובריאותם של אנשים שאינם מכירים. 

בהיותי יושב ראש של החברה הגדולה בעולם לשיקום נזקי אסונות, עם 9,200 מקצוענים שעובדים יום ולילה, כל ימות השנה, אני מכיר מקרוב את התהליכים שבאמצעותם מבטיחים רוגע ושקט נפשי לאחרים.

יהיה זה באמצעות שיקום בתים\ עסקים, או אוניות פאר ( מאות מאנשינו השתתפו בטיהור ספינת התענוגות Diamond Princess ), שיקום נזקי סופות הוריקן וטורנדו, שיטפונות שבאים בעקבותיהם, שריפות. כשאסון מתרחש אנו פועלים לא רק לשיקום הנזק הפיסי, אלא לשיקום הנזקים הנפשיים של כל אלה שנפגעו. 

מנהלים ובעלי תפקידים בכירים בעסקים חיוניים חייבים להכיר בעובדה שעובדים רבים חווים לחצים פיסיים ונפשיים גדולים מהרגיל. אנשים כה רבים מאותגרים באתגרים קשים וחדשים, שבכמותם מעולם לא התנסו בעבר. לפיכך, מוטל על המנהלים לחדול מפעילות ניהול שגרתית ולהתחיל להנהיג. תפקידו של כל מנהיג הנו להפוך ליושב ראש שמגלם בתוכו, להקת מעודדות, מתלהב תורן ואופטימיסט מדופלם. 

על כולנו, יושבי הראש של הארגונים והעסקים החיוניים מוטל להמשיך ולשרת בכל מחיר. 

מניסיוני, אני יכול להצביע על מספר דרכים כיצד להמשיך בחשיבה חיובית ולהוביל את הארגון בהתלהבות ותחושות טובות תוך כדי משבר. 

מנע פאניקה וכאוס. לא חשוב כמה אתגרים ופחדים קיימים, דבר תוך הפגנת ביטחון ורוגע בעת הובלת אחרים בזמן אסון. הכן תוכנית פעולה תוך ידיעה מראש שהיא עשויה להשתנות בהתרעה קצרה ביותר. הסבר את תוכניתך בביטחון, אך הדגש שהדברים עשויים להשתנות, והשינויים יהיו אך לטובה, אם הדבר תלוי בך. 

זכור שעמיתיך לעבודה מושפעים ממגוון אמוציונלי רחב במהלך המסע. הקפד ככל שיעלה בידך ובכל הזדמנות שבפנותך אל עמיתיך תיגע גם בחששות ובפחדים שיכולים להתעורר בקרבם. עם זאת עלייך לזכור שמסירת מידע רב מדי עלולה לפגוע ביכולתך לשדר מסרים חיוביים.

הייה נוכח וזמין: במהלך משבר או אסון יישאו העובדים את עיניהם לעבר המנהיגים שלהם בבקשם השראה, נחמה והכוונה. זה לא הזמן לשחק במנהלים ובבעלי תפקידים בכירים, זה הזמן להפגנת מנהיגות. זה הזמן לעודד שיחות, פתיחות ושקיפות. 

יחד עם זאת, אין לשכוח שאתה הוא המנהיג. הייה זמין לעמיתיך ועשה כל מאמץ להתייחס לשאלות וחששות שצצות בזמן משבר. בנוסף, שתף את האחרים בדאגותיך וחששותיך בדרך בטוחה, אך צנועה כדי להבליט את הצד האנושי שבך. 

זכור את השפעתן של נקודות מגע - דואר אלקטרוני , שיחת טלפון, או פתק בכתב ידך יכולים לשפר את המורל של עמיתיך ויראה להם עד כמה אתה מעריך אותם ואת מעשיהם. 

אל תשכח לחייך בזמן שאתה משוחח עם עמיתיך והראה להם עד כמה הנך אסיר תודה. לדעתי, המילה NICE היא המילה בת ארבע אותיות הגדולה ביותר בשפה האנגלית. במיוחד בעיצומו של משבר אדיבות חברתית מקיר לקיר תשפר את בריאות האנשים, ואת האווירה הכללית בחברה. אל תשגה בהערכת חסר של יחסי אנוש, הרם טלפון וחייג למישהו, כי שמיעת קול אנושי גם אם מעבר לקו עשויה להיות מרגיעה ומעודדת במיוחד. 

שתף בניצחונות אך גם בצרות ובכישלונות. בתקשורת הבינאישית שלב סיפורים שמשדרים חשיבה חיובית ומבליטים את הצד האנושי שבפעילות החברה. לעיתים תכופות הזכר לעמיתיך עד כמה משימותיהם רבות משמעות. העלה על נס דוגמאות של מקרים בהם עמיתייך עזרו לאחרים למצוא את האור בתקופות אפלות. 

לאחרונה נתקבל בחברתנו מכתב תודה מרגש מבעלת בית מגורים ש"נתקלה" במחווה אקראי של אדיבות. היא הודתה לנו מקרב לב על שהצלחנו למצוא את טבעת הנישואין האבודה שלה במהלך ניקוי לאחר סופת הוריקן. כששיתפתי את תוכן המכתב עם הצוות שטיפל בה ומצא את הטבעת גרם הדבר להתרוממות רוח כתוצאה מהמודעות ליכולתם לעזור לזולת. 

ובינתיים, אל לכם להירתע מסיפורים על קשיים יוצאי דופן. יש חשיבות שצוותי העובדים יראו ויחושו את הצד האנושי שבעשייה. עמוק בתוך ליבם עליהם להרגיש שאתם שותפים במאבקיהם היומיומיים. זו היא שוב דוגמה טובה שמדגישה את ההבדל בין ניהול למנהיגות. 

למנהיגים בתוך ארגונים יש תפקיד קריטי בתקופות משבר. עמיתיי בחברה הפכו ליושבי ראש של הצוותים שעליהם הם מופקדים. באשר ילכו הם מגשימים וממשים משימות שמעולם לא חשבו שהנן בגדר האפשר.

אני מרשה לעצמי לקחת צעד קטן לאחור ולהכריז שעמיתי לחברה הנם הוכחה לכך שלא כל הגיבורים שאני מכיר חובשים כובעי מצחייה! 

מנכ"ל בלפור העולמית, שלדון ילן
מדי שנה שלדון ילן שולח אלפי ברכות יומולדת אישיות לכל עובדיו.

 
לקריאה נוספת

שיקום מבנים

שיקום מבנים לאחר שריפה או הצפה באמצעות ציוד מתקדם וטכנולוגיות חדישות

פרופיל החברה

BELFOR היא החברה הגדולה והמובילה בעולם לשיקום נזקים.

בין לקוחותינו

משרד האוצר בנק הפועלים כבאות והצלה המוסד לביטוח לאומי שטראוס ארומה אלביט מערכות מדא נסטלה טבע אלקטרה sky news אפלייד מטריאלס פיליפס חברת החשמל דן בזק בנק דיסקונט בנק לאומי משרד האוצר בנק הפועלים כבאות והצלה המוסד לביטוח לאומי שטראוס ארומה אלביט מערכות מדא נסטלה טבע אלקטרה sky news אפלייד מטריאלס פיליפס חברת החשמל דן בזק בנק דיסקונט בנק לאומי