עוד בבלוג

חברת ספנות קנדית משבחת את בלפור ממחוז למבטון על תגובתם ל- COVID-19

מאמר מאת : פול מורדן פורסם ב- 3.10.2020
טנדר של בלפור חונה בנמל סרנייה בסמוך לאונייה "דמיה" שצוותה אובחן כחיובי לנגיף הקורונה
טנדר של בלפור חונה בנמל סרנייה בסמוך לאונייה "דמיה"  שצוותה אובחן כחיובי לנגיף הקורונה

רק אחד מאנשי צוות הספינה שעגנה בשבוע שעבר בנמל סרנייה שאובחן כחיובי לנגיף הקורונה סבל מתסמינים של המחלה. כך על-פי אחד ממנהלי חברת הספנות בעלת הספינה מקוויבק שבקנדה. 

הדמיה, מכלית לאספלט ביטומני וכימיקלים, הנה חלק מהצי של קבוצת דסגגנס שהגיעה לנמל סרנייה ב-29.9.2020. בערב קיבלה החברה תוצאות לבדיקות COVID-19 שנעשו לכל אנשי הצוות כך מסר סגן נשיא החברה מר קלוד דומה. מחלקת הבריאות של מחוז למבטון הודיעה כי הייתה מעורבת בחקירה שנוגעת לבידודם של 5 מקרי קורונה מאומתים. ועוד 14 מגעים קרובים בענף התחבורה. 

גורמי ממשל בעיר סרנייה הודיעה שעל מקרי קורונה מאומתים בכלי שעגן בנמל שבבעלות העיר ואנשי הצוות נלקחו לבית מלון בקרבת מקום. 
רק איש צוות אחד חש עייפות קלה, אך כל חמשת אנשי הצוות הראו תסמינים מובהקים של המחלה. כך על-פי קלוד דומה. 

חברת הספנות ומחלקת הבריאות של מחוז למבטון תחזקו קשר מתמיד עם אנשי הצוות שנמצאים בבידוד. כולם, כך נמסר חשים בטוב, אך אינם יכולים ללכת לשום מקום.

דומה הוסיף וסיפר שהאירוע התחיל כשנתקבלה התרעה שאחד מאנשי הצוות שהיה על הספינה יצא לחופשה , נבדק ונמצא מאומת לאחר שסבל מתסמינים. 
"מיד כששמענו על כך" אמר דומה "שלחנו לאונייה צוות בודקים כדי שיבדוק את כל אנשי הצוות שעל הסיפון".

היה זה המקרה הראשון של קורונה על ספינה שנמנית על צי חברת הספנות. החברה הטמיעה נוהלים ובצעה בדיקות למרות מספר התרעות שווא בגין אנשי צוות שחלו, אך לא נמצאו נשאים של COVID 19. 

 דומה הוסיף והסביר כי הספינה נהגה על פי נוהל "אל-מגע" עוד לפני שנודע על תוצאות הבדיקות. "איש לא יורד לחוף, ואיש לא עולה מהרציף אל הסיפון".

בשלב זה נכנסה לתמונה חברת בלפור שקבלה על עצמה לבצע חיטוי נגד קורונה של כל חלקי הספינה מהתורן ועד השיפולים, ומן החרטום ועד הירכתיים, כל זה במהלך סוף שבוע אחד. "בלפור עשו עבודה נפלאה" מספר דומה, "צוות חדש היה מתוכנן לאייש את הספינה החל בגמר הניקוי והחיטוי." 
הספינה כשעל סיפונה הצוות הטרי והרענן התכוננה לעזוב את סרנייה מיד עם גמר הטיפול של בלפור, בעוד הצוות הנגוע נותר בבידוד בבית המלון. 

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.