עוד תיאורי מקרה בארץ

גריטת חוות מיכלי דלק בעורף נמל אשדוד

שיתוף פעולה בינלאומי

זמן רב לפני שדונלד טראמפ נבחר לנשיאות ונכנס לבית הלבן וטרם שהכריז על מחויבותה העליונה של ארצות הברית לשלומה ובטחונה של מדינת ישראל, נולד שיתוף פעולה בינלאומי יוצא דופן בין חברת BELFOR ENVIRONMENTAL ISRAEL לבין התאומה הזהה שלה BELFOR ENVIRONMENTAL USA.
שתי החברות מקבוצת BELFOR  הבינלאומית, חרתו על-דגלן את נשוא ייעודם הטבעי, טיפול במפגעים אקולוגיים סביבתיים, כל אחת במדינתה ובסביבתה העסקית.
מקרה מיוחד שהתרחש כאן בישראל הביא לאיחוד כוחות ולשיתוף פעולה שאין כדוגמתו.

לאחר שנים רבות בו פעלה חוות מיכלי דלק בעורף נמל מרכזי בישראל וספקה דלק מסוגים שונים לאוניות , לרכבת ישראל ולצרכנים אחרים, התקבלה החלטה לסגור את המקום כדי שאפשר יהיה לעשות שימוש אחר בקרקע היקרה.
פורסם מכרז שקורא לקבלנים בעלי ניסיון מוכח להגיש הצעת מחיר בשנת 2016. מטרות הפרויקט היו ברורות וברות ביצוע, אך לעומתם תנאי הסף המאפשרים לקבלן להיות ראוי וכשיר היו קשים ונוקשים בעיקר בגלל הצורך בהצגת ניסיון מוכח בפרויקטים דומים בהיקף פיסי וכספי כמו הפרויקט המדובר.

בשלב זה נכנסה לתמונה חברת BELFOR ENVIRONMENTAL USA , חברה זו מקבוצת BELFOR USA צברה ניסיון נרחב ורב-שנים כמעט בכל מדינות ארצות הברית וגם בפרויקטים מעבר לים. מאחר ותנאי המכרז אפשרו שיתוף פעולה בינלאומי , היה זה אך טבעי לצרף לפרויקט את עמיתינו האמריקנים, אנשי מקצוע מעולים ומומחים עתירי ניסיון בפרויקטים דומים.

להפתעת כולם זכתה BELFOR ISRAEL  במכרז, לאחר שעמדה בכל תנאיו והוכיחה את כישוריה הניהוליים ואיתנותה הפיננסית כנדרש על ידי המכרז.
חוות המיכלים הוצאה משימוש לפני מספר שנים, כל אחד מ- 9 המיכלים שבמתחם בן 15,000 המטרים הרבועים נותר עדיין דלק, בעיקר מזוט, אך גם סולר ומוצרי נפט נוספים, את המיכלים הקיפו קילומטרים של צנרת בקטרים שונים ועליהם אינספור ברזים ומגופים, מחליפי חום, שעונים ועוד, גם הצנרת הייתה מלאה בדלק צמיג בגלל הזמן שחלף, ובמיכלים הצטברה בוצה שמורכבת ממוצקי דלק ששקעו לתחתית.

החלק הראשון של הפרויקט הכתיב הוצאת שאריות הדלק והבוצה מן המיכלים פירוק הצנרת ושטיפתה והבאת כל כלי הקיבול של הדלק למצב "חופשי מגזים"
כאן נכנסו לתמונה עמיתינו האמריקניים שהגיעו לישראל כשהם מצוידים במיטב הכלים, החומרים, מכשירי המדידה ואבזרי הבטיחות כדי להדריך את הצוותים המקומיים ב"כניסה לחלל מוקף", אמצעי זהירות, גילוי גזים, מילוט ממצבים מסוכנים ועוד.

האמריקנים הוקירו את הכנסת האורחים הישראלית ושמחו להגיע ל"ארץ הקודש" כדי לבצע כתף אל כתף עם העובדים הישראלים עבודה כה ייחודית.
עם סיום החלק הראשון והמורכב של הפרויקט חזרו האמריקנים לארצם, החלק השני של הפרויקט, פירוק מוחלט של המיכלים, הריסת חומות ומאצרות הבטון, חיתוך הצנרת ופינויה נעשה על-ידי צוותים ישראלים עד פינוי מוחלט של כל התכסית מן האתר.

לאחר שנים רבות של שפיכות דלק מצטברות יש הכרח לטפל בזיהום קרקע ואולי גם במי- התהום שקרובים לפני השטח.
בלפור אנווירונמנטל ישראל, עשירה בניסיון מפרויקטים קודמים של שיקום קרקע מזוהמת וטיהור מי- תהום רואה את עצמה ביחד עם עמיתתה מארצות הברית מועמדת ראויה לביצוע כל פעולה שיקומית שתידרש. 

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.