עוד תיאורי מקרה בארץ

תיאור מקרה- שיקום מפעל גלידה לאחר שריפה

"יש לי גלידה הכי טובה"

כמו יצרני מעדנים רבים, גם בעלי מפעל הגלידה בשטח 1,300 מ"ר אי-שם במרכז הארץ חשבו שהגלידה מתוצרתם היא ללא ספק הטובה ביותר. במיוחד הם היו גאים ב"כדוריות המתפוצצות" בפיהם של חובבי גלידה אניני טעם ובארטיקים- שלגונים בטעמים אקזוטיים שעשויים על טהרת הפרי.

אין ספק שהגלידה מתוצרתם הייתה יוצאת דופן באיכותה, אולי בניגוד כלשהו למבנה הפיסי של המפעל שהיה מורכב ברובו מלוחות פח דקים. גם מיקומו של המפעל לא היה בטיחותי די הצורך ובקרבתו התאפשרה היערמות של מצבורי פסולת מגוונת.

פאנל האיסכורית המוכר לנו מבניני תעשייה רבים אמנם עשוי מפלדה רקועה משוטחת, אך דקותו יוצאת הדופן והמשטחים הניכרים שאותם הוא מחפה מהווים מערכת הגברה והעצמה לחום במקרה של שריפה.

נמס כמו גלידה בפה

האש שפרצה באחד ממצבורי הפסולת הסמוכים התעצמה , אחזה במרפסת החיצונית של המפעל ועד מהרה נדדה בהדרגה אל תוככי המפעל.
החום שהצטבר עקב השריפה גרם להתעקמות והתכופפות של קונסטרוקציה ופנלים מפח. מכולות קירור מבודדות עם בידוד פוליאוריתן נמסו כמו גלידה בפה ורק הגג שלהם נותר כמצבה דוממת למה שהם היו טרם פרוץ השריפה.

האש , החום והפיח לא פסחו גם על מתקני פס הייצור. פלסטיק, פלדת אל-חלד , מדחסים וחביות הזדהמו זיהום כבד עקב שריפת רכיבים מפלסטיק וחומרי גלם שונים, שלוליות של שמן הצטברו על הרצפה בכל רחבי המפעל.

"פעם שלישית גלידה"

אין זאת הפעם הראשונה שחברת BELFOR ISRAEL נקראת לפעולות שיקום נזקי שריפה במפעל גלידה.

כשמדובר במפעל מזון יש הכרח לפעול על פי סטנדרטים מחמירים שמעוגנים בהנחיות משרד הבריאות. כ-20 טכנאים של בלפור נרתמו לפעולות פינוי הריסות וטיפול מידי בזיהום האוויר החמור עקב השריפה.העבודה נמשכה סביב השעון כשברקע הצורך הדחוף להמשכיות עסקית ועבודה שגרתית של המפעל .

רק שבועיים עמדו לרשותנו ובהם נעשו מאמצים לבודד את מחלקת הייצור מהמפעל הפגוע כדי שאפשר יהיה להמשיך ולייצר גלידה לבקשת הלקוחות הקבועים של המפעל, לצורך זה הותקנו במחלקה המבודדת כל התשתיות הנדרשות בהן מים חשמל ומיזוג אוויר.

בזמן שהמחלקה המאולתרת הושלמה , טופלו מכונות פס הייצור במעבדות לשיקום אלקטרוניקה ומכונות של BELFOR והמזהמים שדבקו בהם סולקו על פי סטנדרטים מחמירים.

בהינתן האישור של משרד הבריאות אפשר היה לשמוע את רחש המכונות שהמשיכו לייצר גלידה נפלאה עם "כדורים מתפוצצים" ושלגונים על טהרת הפרי הטבעי.

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.