עוד תיאורי מקרה בארץ

תיאור מקרה: שריפה במחלקה פעילה בבית חולים

"7" זה לא תמיד מספר מזל

בחדר מספר 7 בבית חולים גדול במרכז הארץ פרצה שריפה. סיגריה שעישן אחד המטופלים התלקחה וגרמה לנזקים כבדים בחדר עצמו ולנזקים עקיפים במחלקה כולה.

בית החולים הוותיק, למוד שתי שנות קורונה מתישות ידע להתמודד במהירות עם המצב. המטופלים שבחדר פונו ממנו באופן מידי, אך במהרה היה צורך למצוא מקום אשפוז חלופי לשאר המאושפזים במחלקה בשל זיהום כבד, כתוצאה מפיח ותוצרי בעירה אחרים, שהיווה סיכון בריאותי לשוהים במקום.

הנזק הפיזי היה כבד – מערכת החשמל הושבתה, הדלתות נפגעו מהאש ומן החום, אריחי קרמיקה נשרו מהקירות ושאר חלקי המבנה כוסו בשכבה עבה של פיח שחור.

החשש העיקרי, כמו במקרים דומים, היה מחשיפת המטופלים והצוותים הרפואיים לתוצרי בעירה מסוכנים שעלולים לחדור לגופם על ידי בליעה , או שאיפה.


דואגים לאוויר נקי

כחלק מפעולות שיקום נזקי האש שנקטה BELFOR, כדי למנוע את הסכנות של התפשטות תוצרי הבעירה והפיח שבאוויר לשאר חלקי הבניין, הותקנו והופעלו במקום מטהרי אוויר "סקראברים" שתפקידם לסנן וללכוד את כל החלקיקים המרחפים ולנטרל גזים מסוכנים שעלולים להיפלט מממוקד השרפה, או להיווצר כתוצאה מריאקציות כימיות בלתי נשלטות.

מערכות המיזוג בבתי חולים מתאפיינות בתעלות בעלות בידוד חיצוני במטרה למנוע התפתחות תרביות חיידקים ווירוסים על גבי בידוד שסמוי מן העין. אין בעובדה זו כדי למנוע חדירה של תוצרי בעירה אל-תוך התעלות, אך המשטחים הפנימיים חלקים ולפיכך גם אם הזדהמו, קל באופן יחסי לנקותם. יש כמובן להקפיד שלא תישארנה שאריות של חומרים מסוכנים שעלולים להשפיע על בריאותם של החולים, אך גם להאיץ התפתחות קורוזיה ובלאי לתעלות ולשאר חלקי מערכת המיזוג.


מתמודדים עם מצוקת האשפוז


במקום שבו מטפלים בבני אדם אין להרשות ולו שמץ של שאריות של חומרים מסוכנים. כל המחלקה עברה טיפול יסודי לסילוק שאריות זיהום ונטרולם. הזמן שעמד לרשות צוות BELFOR היה קצר במיוחד. אי הוודאות בנוגע לגלי תחלואה בלתי צפויים מאלץ את בית החולים להשתמש בכל המשאבים העומדים לרשותו בצורה יעילה ונבונה.
BELFOR שוב נתנה כתף איתנה וזריזה למניעת מצוקת האשפוז והבטחה שלכל מטופל יהיה המקום הראוי לו ושחלילה אף חולה לא ישכח במסדרון.


במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.