עוד תיאורי מקרה בארץ

שיקום שריפה בסופרמרקט הגדול במדינה

לא חבל ? איזה בזבוז ! שלחו לרעבים באפריקה ! הערות כגון אלה נשמעו מכל עבר כשהגיעה לאוזני-כל החלטתה של הנהלת הסופרמרקט ונציגי חברת הביטוח להשמיד את כל הסחורה שעל-גבי המדפים, המחסנים והמקפיאים מבלי להותיר כל שריד.

שעה קטנה של חסד

כשעה לאחר שהסתיימו פעולות הכיבוי במתחם הסופרמרקט הענק שבפאתי פתח תקווה, השתררה דממה מפתיעה בחלל האולם רחב הידיים, שאריות של מי-כיבוי הוסיפו לטפטף ממערכות הכיבוי השבורות, ענני אדים חומציים ריחפו באוויר ומרבצי פיח כיסו עשרות קילומטרים של מדפי מזון, מקפיאים ומקררים . הייתה זאת שעת החסד האחרונה בה אפשר היה להסתובב בין ערמות השפע האינסופי ולבצע מדידות כמותיות והערכות זמן לאחד המבצעים הגדולים שחברת BELFOR ISRAEL נטלה על עצמה.
שבועיים בלבד לפני ערב פסח תשע"ז , כשמחסני הסופרמרקט מלאים עד אפס מקום והמוני לקוחות קבועים של המרכול החסכוני מגיעים לערוך את קניות החג, התרחש הגרוע מכל, שרפה שפרצה בגג המבנה התפשטה במהירות וזיהמה בפיח ובשאר תוצרי בעירה כל חלקה טובה .
עם רדת החשיכה ובמשך הלילה כולו שאבו צוותי החירום של BELFOR את המים העומדים מרצפת המרכול והקיפו את המתחם במשוכות ברזל לשמירה על הבטיחות והביטחון באתר.

מבערים את החמץ

לא חבל ? איזה בזבוז ! שלחו לרעבים באפריקה ! הערות כגון אלה נשמעו מכל עבר כשהגיעה לאוזני-כל החלטתה של הנהלת הסופרמרקט ונציגי חברת הביטוח להשמיד את כל הסחורה שעל-גבי המדפים, המחסנים והמקפיאים מבלי להותיר כל שריד. ההחלטה גובתה בהסברים מפורטים מטעם משרד הבריאות, משפטנים, אנשי ביטוח ועוד, כולם היו תמימי דעים שמוצרי הצריכה , בין אם מוצרי מזון ומשקאות גם-אם בתוך אריזות אטומות, אינם ראויים עוד למכירה ומהווים סיכון בריאותי
הפור נפל ושעת החסד תמה, מרגע שהתקבלה ההחלטה, נסגר המקום במחסומי ברזל, הוצבו אנשי אבטחה, ואיש לא הורשה להיכנס למקום, גם המורשים להיכנס נרשמו בקפדנות והתחייבו לציית להוראות התנהגות קפדניות. מעתה ואילך, עד כמעט ערבו של חג החירות נשלט המקום על ידי עשרות צוותי BELFOR שפשטו על המקום כעדת נמלים חרוצות.

שביל החלב

מרגע שנקבלה ההחלטה להשמיד את המלאי החלו צוותי BELFOR להיערך על-פי תוכנית מסודרת. הוחלט שכל מה שניתן לגריסה ייגרס על- ידי מגרסה תעשייתית ניידת – מגרסת ה"ענק האדום" של BELFOR Environmental שעל-אף שהיא ניידת הובאה למקום על- גבי מוביל טנקים ארוך והתמקמה בקרבת רציף המטענים הדרומי.
תוך זמן קצר החלו בהוצאת המלאי והכנתו לגריסה על-ידי ה"ענק האדום"- המגרסה הניידת היחידה מסוגה בישראל. עשר יממות פעלה המגרסה ללא הפסקה, אנשי ביטחון שעמדו סביבה הקפידו שכל המלאי יתועד ויושמד בלי יוצא מן הכלל. ביצוע השמדה במקום חסך לחברת הביטוח ממון רב, כי לא היה צורך להוביל את המלאי למקום מרוחק כדי לבצע את ההשמדה . 
העבודה התנהלה בקצב מטורף, המוצרים הוצאו מן המחסנים, הורדו מן המדפים ונערמו על-גבי עגלות מיוחדות תוך כדי רישום ותיעוד מדוקדקים המלגזות ולפי הצורך גם העגורן הלעיטו את המגרסה באלפי טונות של מוצרי מזון ומוצרי צריכה אחרים.
כדי לאפשר תהליך השמדה יעיל ומהיר הובאו למקום כלים וציוד מכאני מגוון:

  • מלגזות מכאניות וחשמליות
  • עגורן
  • עגלות ידניות
  • מכולות גדולות לפינוי פסולת
  • מטאטאים מכאניים
  • משאיות להובלת מלאי שהוחלט לשמר למקום אחסון זמני
  • גנראטור רב-עוצמה.

לשבילים שסביב למבנה המרכול הצטרף עד מהרה שביל נוסף, היה זה "שביל החלב" שנבע מקרביה של המגרסה הענקית שלתוכה נדחסו כל מוצרי החלב שבסופרמרקט, מחשש ליצירת מפגע תברואתי מקומי רוסס השביל בתכשירי חיטוי למניעת ריחות וזבובים.

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.