עוד תיאורי מקרה בארץ

שיקום נזקי אש ועשן בבית מלון במגדלי טיילת דוד בתל אביב

במקום 120 נרות מהבהבים על-גבי עוגת יום הולדת, פרצה אש כתוצאה מריתוך צינור והפיצה להבות ועשן שזרמו כלפי מעלה דרך פירי המעליות והמדרגות לכל קומות הבניין.

אופן השיקום: פירוק מתקנים והתקנים, הריסת חלקי מבנה ופינוים, ניקוי פיח וסילוק תוצרי בעירה בשיטות מיוחדות
ניהול הפרויקט: מתן ורד, בלפור ישראל  

עד מאה ועשרים


לקראת יום הולדתה ה-120 של רשת בתי המלון עמד להיפתח בתל אביב מלון "טיילת דוד"  מתחם בעל 2 מגדלים בני 25 קומות כל אחד, מגדל אחד מיועד למגורי יוקרה ואילו השני בו פרצה השריפה ישמש כבית מלון שינוהל על-ידי רשת המלונות היוקרתית.
במקום 120 נרות מהבהבים על-גבי עוגת יום הולדת, פרצה אש כתוצאה מריתוך צינור והפיצה להבות ועשן שזרמו כלפי מעלה דרך פירי המעליות והמדרגות לכל  קומות הבניין . למרבה המזל הסתיים האירוע בלא נזק לנפש, או לשלד המבנה עצמו.

בודקים לעומק

על אף ששלד הבניין הענק נותר איתן, נכרו נזקי השריפה בכל עבר, סימני פיח כבדים נמצאו בכל פינה עובדה שהצביעה על אפשרות שגם תוצרי בעירה נוספים, חלקם בלתי נראים עשו את דרכם, היה חשש שאם העניין לא ייבדק ויטופל בעוד מועד עלולים לצוץ בעתיד תקלות וליקויים בלתי צפויים.
גם הפעם פנתה חברת הביטוח  באמצעות BELFOR ISRAEL לעזרת מומחי החברה באירופה ובקשה חוות דעת של מומחי BELFOR International GmbH אנשים עתירי ניסיון בנזקים דומים בכל רחבי העולם. מומחי החברה בעזרת דוגמים ואנשי מקצוע מקומיים ערכו סקר מקיף כדי לאתר את עומק הנזקים והיקפם, גם כאלה שסמויים מן העין, נעשו קידוחים בחומרי הבניה השונים, נאספו דגימות של תוצרי בעירה על-גבי משטחים שונים, והכל נשלח לבדיקות מעבדה אנליטיות במטרה לקבל תמונה ברורה, לא רק על היקף הנזק, אלא כדי להחליט על אופי עבודות השיקום הנדרשות.

הכל כלול

למרות שהמלון נמצא בשלבי בנייה, רחוק עדיין משלב הסיום הסתבר מתוך הסקר ובהסתמך על בדיקות המעבדה שיש צורך בעבודות פירוק, טיהור ופינוי בהיקף נרחב.
חברת BELFOR ISRAEL  התארגנה במהירות ובמרץ לביצוע העבודות הבאות:

  • הריסת קירות ליבה שנפגעו מאש ופיח ופינוי הפסולת
  • פירוק כבלי חשמל ופינוים
  • פירוק תעלות הולכת אויר ופינוין
  • פירוק צנרת מים וצנרת מערכות כיבוי ופינויה.
  • פירוק סינרים וחיפויי גבס ופינוים
  • סגירת פירים בלוחות עץ לבוד
  • שאיבת פיח מקירות ותקרות בטון
  • סילוק תוצרי בעירה מקירות על-ידי סילוני קרח יבש
  • הורדת שכבה מן הקירות בשיטות אברסיביות משולבות  
  • שטיפה במים בלחץ גבוה.
  • הלבנה וחיטוי של מקומות נסתרים מן העין

בשל גובהו הרב של הבניין והעובדה שהמעליות הקימות לא פעלו במלוא תפוקתן נמשכה העבודה לאורך שבועות ארוכים, אך ללא פשרות על איכות העבודה ותוצאותיה, כל זאת על הקפדה מירבית על כללי בטיחות נוקשים.

מבט אל האופק

יום ההולדת המתוכנן של רשת בתי המלון באחד ממגדלי טיילת דוד נדחה קמעה בגלל השריפה, אך העבודות לקראת פתיחתו המתוכננת עוד השנה מתנהלות במרץ. כשייפתח נכין עוגה גדולה לכבוד המאורע, אך הפעם מספר הנרות שנדליק לכבוד המאורע החגיגי  יגיע כבר  ל- 121! 

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.