עוד תיאורי מקרה בארץ

נמל תעופה בן גוריון-מגדל הפיקוח החדש

מגדל הפיקוח החדש בנמל תעופה בן גוריון

ליווי הבנייה של מגדל הפיקוח החדש בנמל תעופה בן גוריון
ושיקום נזקים שונים שהתרחשו במהלך הקמתו


שער השמיים
למעלה מ- 20,000,000 נוסעים ולא פחות מ- 150,000 תנועות מטוסים עושים את נמל התעופה הבינלאומי בן-גוריון לאחד מנמלי התעופה העסוקים והסואנים בעולם.
בחודש יוני בשנת 2015 הושק המגדל החדש לאחר 27 חודשים של בניה על-ידי חברת דניה סיבוס.
אם נמל תעופה, הנו צורך חיוני למדינת ישראל שמוקפת בארצות לא ידידותיות בלשון המעטה ניתן להשוות אותו ל"שער השמיים"  שמאפשר את חיבורה של המדינה המבודדת לכל רחבי העולם.
על שער זה שנפתח אל העולם הרחב מוצב "זקיף", זהו מגדל הפיקוח החדש, פלא ארכיטקטוני שאין כדוגמתו השולט על כל הטיסות הנכנסות למדינה או אלה היוצאות ממנה, "רשאי להמריא", או "רשאי לנחות" כך אומרים מאות פעמים ביום פקחי הטיסה שיושבים ב"סוכה" שבמרומי המגדל שמתנשא לגובה 106 מטרים ואשר חולש על 3 מסלולי אספלט באורך כולל של כ- 10 ק"מ.

המפל
המים פרצו ממרומי הקומה ה- 18, התפשטו ברחבי הקומות שמתחתיהן, שצפו קצפו במדרגות ובדרכם הרטיבו כל חלקה טובה, ארונות סעף חשמליים, מסדי שרתים, חללי רצפה צפה, קירות גבס ועוד, המגדל נראה בכי רע והיה חשש שמי- השיטפון שפרצו ממערכות כיבוי האש, יצריכו החלפת מערכות חשמל ואלקטרוניקה, קירות גבס, ולא פחות גרוע יגרמו לנגע עובש שעלול לסכן את צוות תפעול המגדל והפקחים בעתיד.
מנהלי הבנייה בשטח, היו עובדי עצות, אך נראה שנרגעו מעט לאחר שצוות של חברת BELFOR הגיע למקום והציע לנקוט במספר צעדים מידיים להשתלטות על הסביבה הרטובה.


תוך זמן קצר הוגשה תוכנית לאישור והוכנה רשימת ציוד מתאימה, לביצוע מידי של הפעולות הבאות:

  • שאיבת מים עומדים וסילוקם
  • החדרת אויר בספיקה גבוה אל חללי הרצפה הצפה במטרה לייבשם מהר ככל שנין ולמנוע היווצרות קורוזיה במתקנים והתקנים שבתוכם.
  • התקנת אמצעי ייבוש רבי עוצמה בתוך ארונות סעף חשמליים.
  • ביצוע "צנתור" לחללי קירות גבס באמצעות אוויר חם ויבש למנוע סכנת עובש.
  • מעקב במשך 48 שעות אחר פעילות ציוד הייבוש , מדידת נתונים אטמוספריים ושיעורי לחות בחומרי בניה.

תוך 48 שעות מתחילת העבודות הופחתה הלחות בשיעור ניכר, ארונות סעף חשמליים התייבשו לחלוטין וכמותם גם חללי הרצפה הצפה, שאריות מים שנספגו בחלקי מבנה עדיין היו שם, אך לא היוו סכנה לציוד, או למכשירים.
מהנדסי חשמל שבדקו את המערכות ציינו לשבח את שיעור ההצלחה בהצלת רכיבים ומערכות שונות. המגדל שהיה בשלבי בנייה מתקדמים חזר לתפקד, פעולות הבנייה נמשכו במלוא המרץ ובשלב זה לא נרשם עיכוב בלוח הזמנים המתוכנן.

אבק כוכבים
לכאורה, נראה המאבק באבק כקרב אבוד מראש. באתרי בנייה שמייצרים כמויות עצומות של אבק זה כמעט בלתי נמנע לעבוד מבלי לייצר אבק, חיתוך, ניסור, ליטוש וקידוח של חלקי מבנה מפיצים לכל עבר ענני אבק שנעים בקלילות ממקומות חמים למקומות קרים, ממקומות של ריבוי באבק למקומות של מיעוט באבק, ובכל הכיוונים האפשריים. חדרי מחשב שמותקנים ומופעלים לפני תום העבודות משמשים "מגנט" לאבק שזורם במגדל דמוי הארובה ומזהם כל חלקה טובה.
בנוסף להיותו פגם אסתטי ותברואתי עלול האבק לגרום לנזקים חמורים לציוד מגדל הפיקוח ולסייע בשחיקה ביצירת קצרים, זליגות מתח, קורוזיה ואפילו לגרום לפיצוץ!
לפני מועד הפתיחה הבינו הקבלן ורשות שדות התעופה שלא ניתן להפעיל את מערך הפיקוח אם לא יסולק האבק הרב שהצטבר.
באופן טבעי הם פנו לחברת BELFOR ISRAEL ובקשו סיוע דחוף.
חברתנו הגדולה והמנוסה במבצעי סילוק אבק העמידה בשמחה  לרשות המזמינים את היכולות הבאות:

  • הגנות מפני חשמל סטאטי: כל טכנאי החברה עוברים הדרכה בנוגע לסכנות הכרוכות בחשמל סטאטי למערכות מחשב.
  • סילוק מבוקר של אבק: סילוק האבק נעשה עד מלוא עומק הנגישות באמצעות היד או המברשת. לעיתים קרובות אנו מבקשים סיוע של טכנאים מטעם המשתמש לפירוק משני.
  • שאיבה וסינון: במהלך העבודה לעולם איננו משתמשים בזרם אוויר דחוס, אלא מחוץ למבנה. סילוק האבק מתבצע באמצעות מברשות אנטי-סטאטיות ותפיסתו באמצעות שואבי אבק בסיווג HEPA (High Efficiency Particulate Arrester)  שלוכדים ביעילות של 99.97% כל חלקיק שעולו בגודלו על 0.3 מיקרון.
  • מניעת זיהום צולב: במהלך העבודה אנו מפעילים מכשירים מיוחדים לתפיסת אבק בעלי סדרת מסננים בינם כמובן  מסנן HEPA .
  • מודעות לאקלים הפנימי: במהלך העבודות אנו מבצעים מדידות אטמוספריות- טמפרטורה של אוויר האוויר ושל משטחים , לחות יחסית ואף מהירות זרימה של האוויר. 
  • מודעות טכנולוגית: אנו ערים לעובדה שחדרי שרתים מודרניים עמוסים בסיבים אופטיים רגישים ונוקטים בכל האמצעים כדי להימנע        מפגיעה בהם.
  • הסמכות רלבנטיות: כל טכנאי החברה עוברים מדי שנה הדרכות ומוסמכים בתחומים הבאים: בטיחות כללית, עבודה בגובה, עבודה בחללים מוקפים, התגוננות מפני חשמל סטאטי ומודעות לתסמונת הבניין החולה"
  • תאימות חומרים: חומרי הניקוי בהם אנו משתמשים מיוצרים באופן בלעדי עבור חברתנו ומותאמים ליישום על חלקי מבנה או התקנים אלקטרוניים שונים.

 מאז שסולק האבק ממגדל הפיקוח על-ידי טכנאי BELFOR ISRAEL , האבק היחידי שניתן לראות מקומת הפיקוח שבקומה העליונה הוא.. ניחשתם ?

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.