עוד תיאורי מקרה בארץ

תיאור מקרה: אטימת גג מרלו"ג של חברת מזון מובילה

דרמה בשחקים

מהירות הרוח שהכתה בחופי התיירות והמלונות באילת עלתה בהרבה על 100 קילומטרים בשעה. גשמים חזקים, נדירים בחבל הארץ הדרומי עשו שמות בחופי הרחצה, במתקני החוף ובמבנים שסמוכים לו.
בשאר חלקי הארץ ירדו ממטרים עזים בשיעור שעולה על הממוצע השנתי בשנים קודמות.


המרכז הלוגיסטי של חברת מזון מובילה, ממנויי שירות Red Alert לרציפות תפקודית בארץ ובעולם, היה בנוי לתלפיות .

כחלק מהפקת לקחים בעקבות אירוע מי-גשמים שחדרו לתוכו ימים סמוכים לפני פתיחתו החגיגית 4 שנים קודם לכן הוחלט לשפר את המבנה הרב-שכבתי של חיפוי הגג באופן שיוכל לעמוד בפני הרוחות המערביות החזקות ביותר. מבנה הגג נחשב לפלא הנדסי בהיותו עשוי שכבות קלות משקל כדי שלא ייווצר עומס על פני המפתח העצום גם במקרה של ברד כבד, או חלילה שלג. 

כבר למעלה מ-15 שנים נוהגים צוותי חירום של בלפור לנסוע לאזורי אסון בצפון אמריקה בהם מכה מעת לעת סופת הוריקן ומגישים סיוע מידי ומהיר לנפגעים.
אנשי חברת המזון הרגישו שלווים ובטוחים עם הגג המהונדס של המרלו"ג ובתום שבוע עבודה, על אף שהיה סוער וגשום יצאו לסופשבוע בלב נקי מחששות.

כאן נכנס לתמונה ה"טוויסט בעלילה". בתרחישי החירום הקיצוניים תכננו מהנדסי הגג יכולות עמידה בפני רוחות מערביות ודרום מערביות חריגות. רוח מזרחית רבת עוצמה שהגיעה באופן פתאומי מן המדבר הכתה בגג בעוצמה בלתי צפויה. יריעות המגן נקלפו כקליפות בננה, ועד מהרה חלקי קונסטרוקציה, לוחות פח, וחלקי בידוד התפזרו לכל עבר במשבים העזים.

פתח שעולה בגודלו על 500 מטרים רבועים נפער ועד מהרה הרטיבו הגשמים העזים כ-2500 מטרים רבועים של רצפת המרלו"ג שמתנשא לגובה 30 מטרים.
 

לוחצים על הכפתור האדום Pressing the panic button 

כמנויים מועדפים של RED ALERT החליטו מנהלי חברת המזון, במידה רבה בשל תחושת חירום אמיתית, להפעיל ללא היסוס את "נשק יום הדין" , לקרוא לבלפור במיידי בידיעה שרק היא תוכל לחלצם מהצרה אליה נקלעו.
תוך שעה מקריאה הגיעו למקום אנשי בלפור בלוויית מנוף גבוה, מסגרים, גגנים ומומחים לעבודה בגובה (סנפלינג). "קו חיים" נמתח על-פני המרחב הקריטי של הגג הפתוח ותוך זמן קצר החלו להעמיס חומרי אטימה, יריעות פח, יריעות פולימריות ועזרים נוספים.

תחת גשם שוטף, רוח מתגברת וחשש מתהום שמאיימת מלמטה עסקו "שבעת המופלאים" של בלפור, בקשירה, מתיחה, ריתוך ואטימה של הפתח פעור כשעל המלאכה מנצח בהתמדה, בנחישות ותוך דבקות במשימה, יעקב ר. מהנדס החברה.

שלושה ימים רצופים, בקור מקפיא עצמות, כשרוח שורקת באזניהם שהו הבלפוראים על גג המרלו"ג. 
בתום היום השלישי היה הגג אטום במידה מספקת כדי למנוע המשך חדירת מים לתוכו.
בזכות הגג הזמני, הוצל חלק הארי של המלאי. הימים ימי קורונה והיה ביקוש רב למוצרים שבתוכו. 

הודות לפעולות המהירות והאמיצות של בלפור המשיך המרלו"ג לפעול כמעט ללא הפרעה. 

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.