עוד תיאורי מקרה בארץ

תיאור מקרה – שיקום נזקי שריפה במכללה בדרום

בלפור עושה "בצפר"

שריפה שנגרמה כתוצאה מקצר חשמלי באגף הנדסאים גרמה לנזקים כבדים למבנה ולתכולתו.
פיח כבד ותוצרי בעירה אחרים גרמו למקום להיראות כלאחר פוגרום. באותו זמן בדיוק התרחשו ברחבי המדינה ובעיקר בערים המעורבות רמלה ולוד אירועים שהזכירו פוגרומים מימים שמכבר.

הפרעות שהחלו ב-13 במאי 2021 בעקבות אירוע דמים בבירה הציתו יצרים ושלהבו את דמיונם של תושבים קיצוניים מרחבי הנגב. מנהל התפעול מבלפור, איש עשוי-ללא-חת, נהג ברכבו, לא בלי חשש בין נפתולי כביש הרוחב מספר 31, כשלפתע התנפצה השמשה הקדמית ומטח אבנים אדיר הושלך לעבר הרכב. הוא שמר על- קור רוח , הצליח לחלץ את עצמו ובמאמץ רב להגיע למקום מבטחים. האירוע היה טראומטי, אך לא רוחו של איש כמותו תיפול, יקרה אשר יקרה.

הוא היה בדרכו למבנים הפגועים של המכללה, הצורך לאפשר המשך לימודים סדיר למאות הסטודנטים שנותרו ללא מחשבים וציוד עזר גבר על הכל. למרות המרחק הרב מהמרכז, החלו עבודות השיקום ונמשכו בקצב מהיר כאילו היה זה במרכז הארץ.

ויהי אורט

לאט, אך בשיטתיות ובעקביות בוצע ניקוי פיח ממשטחים בשטח של כ- 7000 מטרים רבועים, נוטרל והולבן והחזיר את האור הפנימי למבנה החשוך.

תוך זמן קצר ביותר, בעזרת בעלי מקצוע מיומנים הוחלפו תשתיות החשמל, מערכות כריזה ותקשורת, אזעקות, כיבוי אש ועוד.
במקומות הנדרשים חודש הטיח והקירות נצבעו מחדש. במקביל הותקנה תקרה מונמכת חדשה, הותקנו גופי תאורה וגם הכלים הסניטרים בחדרי השירותים הוחלפו בחדשים.
המעטפת נותרה אותה מעטפת, אך התוכן היה חדש לחלוטין.

הקונסטרוקטור שבדק את המבנה לפני תחילת העבודות ומיד עם תום פעולות שיקום המבנה הופתע לגלות בניין חזק ועמיד יותר מאי-פעם.

הפעם אתם עשיתם לנו "בצפר" הודו מנהלי המכללה בחיוך רחב, בזכותכם, שהזדרזתם לטפל במחשבים שנפגעו לא הופסקו הלימודים שעברו למקום ולו ליום אחד. כמונו, כמו-גם צה"ל שהוא שותף מלא לתוכניות הלימוד במכללה אנו אסירי תודה על טיפול מסור, מהיר ויעיל בתקופה קשה לכל עם ישראל.

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.