עוד תיאורי מקרה בארץ

תיאור מקרה – שריפה בחניון

עדשות מצלמות האבטחה כוסו בפיח

יש סיבות רבות שבגינן פורצות שריפות. חלקן כתוצאה מקצרים במערכות חשמל, שימוש רשלני באש גלויה, סיגריה שהושלכה ועוד.
שריפה בחניון היא אירוע מסוכן במיוחד. כשפורצת שריפה בחניון אפשר לגלותה בעוד מועד ולפעול לאיתור וכיבוי מלאים, אך שמגיעים למקום חוקרי השריפות ומנסים לברר את הסיבה לפרוץ השריפה הם מסתמכים לא פעם על מצלמות האבטחה שמותקנות ברחבי החניונים ולהן תפקידים שונים.

כזה היה המקרה כשעלתה באש מכונית חדשה בחניון תת-קרקעי בשכונות מגורים יוקרתית בצפון העיר, אך המצלמות המפויחות לא יכלו לספק את המידע המבוקש.

לחברת הניהול היו חשדות לגבי הגורם לשריפה, אך היא העדיפה להתמקד בהחזרה מהירה לפעילות של החניון שהושבת לחלוטין עקב השריפה וגרם לאי- נוחות רבה לדיירים בעלי מכוניות בבניין.

4,000 מטרים רבועים מתחת לאדמה

לאחר התמודדות קצרה על "מיני- מכרז" בין חברות שונות, זכתה חברת בלפור בעבודה לאחר שחברת הניהול השתכנעה ביכולתנו ל"ספק את הסחורה", זאת על סמך היכרות קודמת ושביעות רצון מעבודותינו באירועים דומים. מהנדסים הפיקו כתב כמויות שעל-פיו היו העבודות אמורות להתנהל.

ניכר לעין שעוד טרם השריפה היה החניון מוזנח למדי ועכשיו הוא היה שחור משחור. צוותי בלפור נכנסו מיד לעבודה והחלו בעבודות שיקום וניקיון לאחר שריפה – רצפות, קירות ותקרות בחניון רוססו בתכשירי ניקוי אלקאליים ונשטפו בסילוני מים בלחץ גבוה, תוך הקפדה על איסוף מי השטיפה, או ניתובם לנקזים מתאימים. לאחר פרק זמן קצר של התייבשות אפשר היה לעבור לשלב הצביעה. רצפת הבטון החשוף נוקתה היטב, אך היה צורך לצבוע מחדש את הקירות, והתקרות בסיד ואת העמודים בצבעים זוהרים שונים.

הזמן דוחק להפעלת החניון

בעלי המכוניות הרבות בחניון שטפו את שרידי השריפה שדבקו בהן ומיהרו לחפש חניה בסביבה הקרובה שעד מהרה "התפוצצה" מעודף כלי רכב, הרבה יותר ממה שרחובותיה של השכונה יכולים להכיל. עקב כך הוחלט להשמיש את החניון על ידי התקנת מערכת חשמל זמנית שתאפשר את פעולתו התקינה, אך הזמנית, עד שתשוקם מערכת החשמל כמו גם – מערכות התקשורת, גילוי אש ומצלמות האבטחה וחשוב מכל מערכת המשאבות שמספקות מים לכל קומות הבניין.

תוך זמן קצר ותוך מאמץ מרוכז הגיעו המהנדסים הבודקים מטעם חברת החשמל ואשרו את הפעלתו המלאה של החניון לשביעות רצונם של כל הגורמים המעורבים.

וככה החניון נראה אחרי הטיפול המסור של BELFOR

אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו ל-1800-380-000, או צרו קשר לקבלת הצעת מחיר לשירותי טיפול בנזקי אש ועשן

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.