עוד תיאורי מקרה בארץ

פיצוץ ברמת חובב !!!

תרחיש האימה הופך למציאות

 
פיצוץ ברמת חובב: זרחן מסוכן התפזר באזור.
בשעה 11:45 החריד פיצוץ את מפעל מכתשים שבתחומי המועצה התעשייתית רמת חובב.
 
שבעה נפצעו בפיצוץ התקן עם חומרי הדברה. העובדים והתושבים המתגוררים בסמוך פונו מהמקום. פקחי המשרד להגנת הסביבה שפכו חול על החומר הרעיל, שאיים להגיע לבאר שבע. הכבאים: זה אחד מתסריטי האימים שנערכו אליהם.
 
חומר מסוכן לנשימה, מסוג זרחן אורגני נפלט לאוויר וניתן לצפות בעין בלתי מזוינת בעננה שאופפת את האזור בצבע צהבהב.
 
בנגב נשמו בצהריים (יום ב') לרווחה, כאשר במשטרה ובצוותי כיבוי אש הכריזו על סיום אירוע החומרים המסוכנים ברמת חובב. ואולם… השאלות הקשות אודות האסון שעלול היה להתרחש- ועל מיקומו של המתקן התעשייתי באופן כללי- רחוקות עדיין מפתרון.
 

מושיטים יד לעזרה

 
הללו רק חלק מהכותרות שהופיעו בעמודיהם הראשונים של עיתוני הצהריים ב- 13 באוגוסט 2007 .
מיד כשנודע לנו על הפיצוץ התקשרנו לאנשי מפתח בחברת מכתשים והצענו להם את עזרתנו. ממקרים קודמים ידענו כמה זקוקים ידידינו לעזרה במיוחד במצבים כאלה. חכו! אמרו לנו ספונטאנית, העשן טרם התפזר, המצב כרגע לא-ברור. יש לנו את מספרכם ונתקשר בעת הצורך.
 
ואכן חיכינו, אך לא לזמן רב. בסיור שערכנו למחרת היום בלב ליבו של מוקד הפיצוץ, סביב הכור שמייצר כימיקאלים מסוכנים לתעשייה הוסבר לנו שהחומר שהתפזר בעקבות הפיצוץ מסוכן מאד לבני האדם והשהייה בקרבתו מצריכה שימוש במסכות פנים מלאות ובבגדי מגן מתאימים.
 

לא קל לנשום

 
ממרומי הקומה הרביעית הבטנו סביב על יער המתקנים הסבוך ואט אט חלחלה לתודעתנו העובדה שכל סנטימטר במשטחי הברזל האינסופיים שסביבנו מזוהם בחומר מסוכן. הריח ששרר במקום היה ללא נשוא, קשה היה לנשום בגלל מסכות המגן המסורבלות והדיבור דרכן היה כמעט בלתי מובן.
צוות טכנאים עובדי המתקן עסק באותה עת בתיקון הכור, העבודה הייתה כרוכה בסיכון גבוה ולמרות שהכור שבת ממלאכה היה עדיין חשש לדליפת חומרים מסוכנים מהכור עצמו ומהצנרת שסביבו.
 

זהירות ! חומרים מסוכנים

 
הצורך המידי היה לנטרל את החומרים המסוכנים ולצמצם את השפעתם המסוכנת על בני אדם ועל הסביבה.
טרם כניסתנו לעבודה עברו כל העובדים תדריך בטיחות שעיקרו- שיטות ואמצעים להימלט מהמקום במקרה של דליפה, או חלילה תקלה במתקן אחר מני רבים שמסביב.
כמו "דניאל בגוב האריות" כך גם העובדים. לאחר שהייה קצרה בקרבת האזור המסוכן פגה תחושת הסכנה והנשימה בעד מסכות המגן המכבידות הפכה קלה יותר.
 
 

אפשר להוריד מסכות

כמעט יום שלם ארכה ההתארגנות לעבודות הנטרול שנעשו באמצעות מים חמים בלחץ גבוה ובתוספת חומרים בעלי תאימות לסוג הזיהום ולמשטחים המטופלים. לאחר שלשה ימים של עבודה מאומצת תוך סיכון גבוה הוכרז המתקן כ"בטוח" , אפשר היה להסיר את מסכות המגן ולהתחיל בעבודה ידנית של ניקוי אזורים  בלתי נגישים. כמו נמלים עמלניות עבדו אנשי BELFOR משך שעות ארוכות בהמשך ניטרול החומרים המסוכנים וב"כיבוש" שטחי עבודה נוספים כדי לאפשר את הפעלתו המהירה של המתקן.   

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.