עוד תיאורי מקרה בארץ

שיקום נזקי שריפה במפעל באיזור המרכז

צפוי מחסור במגבות מטבח

זה קרה באחת משעות השיא של פעילות קו ייצור למגבות נייר סופג על-גבי גלילים במפעלי חברה מוכרת במרכז הארץ.
קו הייצור של מה שמכונה בפינו מגבות נייר ניצב במרכז רצפת הייצור. אורכו של הקו כ-25 מטרים ורוחבו מגיע ל-8 מטרים ואף יותר וממנו הסתעפויות של מסועים ומתקנים צמודים נוספים.
כידוע, גלילי הנייר שממנו עשויות המגבות מתלקח על נקלה ועוזרת לכך העובדה שהנייר אוורירי למדי ומשחרר סיבים לסביבתו באופן תדיר.

שרפה שפרצה בשעת השיא בליבה של המכונה העיקרית בקו הייצור לובתה על-ידי נוכחות הנייר וגרמה להתפזרות פיח מעורב באבק תעשייתי ובתוצרי בעירה אחרים על פני שטח עצום של כ-2,000 מטרים רבועים.

השריפה כובתה עד מהרה עד מהרה על-ידי עובדי המפעל שנטלו לידיהם מטפי אבקה וכוונו אותם למוקד השריפה. עתה, נוסף על הזיהום הרגיל שאופייני לשריפה במכונה היה צורך להתמודד עם כמות עצומה של אבקת כיבוי צהבהבה.

חלקי המכונה מברזל, פלדת אל-חלד ואלומיניום שכוסו בתוצרי בעירה ובאבקת כיבוי החלו לפתח עד מהרה סימנים ראשוניים של קורוזיה. השלב הבא של הקורוזיה גורם לנזקים בלתי הפיכים ויש למנוע אותו בכל מחיר.

BELFOR נכנסת לפעולה

בו ביום נכנסו המומחים של בלפור לפעילות מיידית שתכליתה סילוק תוצרי בעירה ועצירת כל סיכוי להמשך התפתחות קורוזיה.

הנהלת המפעל קיבלה החלטה לפרק את קו הייצור כולו כדי שהזמן שנדרש לתיקונו לא יפגע חלילה במהלך התקין של הייצור. אך גם כדי להחליף יש צורך לנקות את הקו שנפגע כדי שהוצאתו ושינועו לא יגרמו לזיהום צולב וסביבתו תישאר נקייה ככל שניתן.

טכנאי בלפור בהנהלת מתן ורד "הסתערו" על קו הייצור וסביבתו באמצעות שואבי אבק בעלי מסננים בסיווג HEPA ובתכשירי ניקוי ייעודיים שתואמים את סוג הזיהום וסוג המשטחים המזוהמים. לאחר תהליך ניקוי פיח וסילוק מיטבי של תוצרי בעירה, פורקו מסועים ורצועות ושומנו חלקי המתכת כדי למנוע הופעה חוזרת של קורוזיה.

גם קירות המבנה ומדפים שמותקנים בקרבתם ספגו כמות ניכרת של זיהום. גם אלה נוקו בכל האמצעים והחומרים המתאימים. מדפים הורחקו מהקירות באמצעות מלגזות ואחר כך נצבעו בצבע שמשדר ניקיון וסביבת עבודה בטוחה. בנוסף לכך, לאחר שטוהרו מתוצרי בעירה ופיח נצבעו קורות ועמודי פלדה בצבע שמן תואם.

לא צפוי עוד מחסור במגבות מטבח

בזמן ששורות אלה נכתבות, מתקתק קו הייצור החדש של מגבות הנייר בקצב מוגבר. הכניסה המהירה של בלפור לזירת הייצור לא הותירה מקום להתלבטות. החלל שנוצר עם הוצאת המכונה מולא עד מהרה במכונה חדישה ומהירה יותר מקודמתה. המסועים פועלים בקצב מוגבר וממשיכים לספק כל כמות מבוקשת של נייר סופג בגלילים.

הניקיון שוב בשלטון…

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.