עוד תיאורי מקרה בארץ

תיאור מקרה: חיטוי נגד קורונה במטה ארגון מגן דוד אדום

הסיפור הזה מזכיר את מבצע ההשתלטות על מטוס חברת  סבנה הבלגית שנחטף על-ידי מחבלים מארגון ספטמבר השחור בחודש מאי 1972 .
נוסעי המטוס נלקחו באיומי נשק כבני ערובה כששוביהם דורשים לשחרר 315 אסירים ביטחוניים ואם לא ייענו לדרישות במלואן הם מתכוונים לפוצץ את המטוס על נוסעיו.אנשי סיירת מטכ"ל שהתחזו למכונאים ולטכנאים לבושים בסרבלים לבנים פרצו בפיקודו של אהוד ברק אל-תוך המטוס ונטרלו את המחבלים ואת מטעני החבלה תוך דקות ספורות. 

בסרבלים לבנים ובמסכות השתלטה חוליית החוד של בלפור על מטה ארגון ההצלה מגן דוד אדום. בשל מידע מוקדם על עובד שנחשף לנגיף הקורונה ושהה בבניין המטה שבקריית אונו החליטו קברניטי הארגון לבצע "השתלטות אלימה" על נגיף הקורונה שאיים לקחת את העובדים החיוניים כבני ערובה.
עם רדת החשיכה התקדמה קבוצת החלוץ של בלפור לעבר הבניין. על סמך התבוננות מרחוק ובדיקה של תוכניות המבנה נערכה הערכת מצב לגבי המקומות בהם עלול הנגיף להסתתר, להגיח מאי-שם ולאיים על חייהם של העובדים.

על עבודת הקודש של עובדות ועובדי מד"א במהלך משבר הקורונה עוד ייכתב ויסופר בתולדות ישראל ומעשיהם יילמדו בקורסים לניהול משברים אפידמיולוגים.
 

"לא לוקחים שבויים"


בהתייחס לתנאי השטח ולמודיעין שנאסף היה ברור לאנשי בלפור שלפניהם הזדמנות חד-פעמית. הם חייבים להיכנס למבנה, להגיע לכל פינה נידחת ולבצע חיטוי קורונה ווידוא הריגה של כל הוירוסים שבשטח.

 ההוראה הייתה חד- משמעית, לא לקחת שבויים ! 

כשבידיהם מרססים משוכללים ותכשירי חיטוי מעולים ומאושרים על ידי הרשות הלאומית האמריקנית להגנת הסביבה- EPA , פרצו אנשי חוד החנית של בלפור ושטפו את הבניין בסערה.  תחילה השתלטו על המזגנים ותעלות הולכת האוויר, כדי להבטיח שלא יתחולל ניגוע חוזר לאחר פעולות החיטוי. בתוך התעלות בוצע ערפול עם חומרי חיטוי ומיד לאחריו הוספגו בחומר כל המשטחים הקשיחים הבלתי נקבוביים, מיד אחר-כך חוטאו ידיות, מעקות וציוד אלקטרוני ולסיום בוצע ערפול בחלל האוויר כדי לנטרל וירוסים שנצמדו לחלקיקים מרחפים.


המשימה הושלמה בהצלחה

לאחר כשעתיים של פעילות אינטנסיבית דיווח מפקד הכוח: המשימה הושלמה !

"אני שמח להכריז שהמבנה נקי מווירוסים".

תוך זמן קצר חזרו האנשים היקרים של מד"א לעמדות והמשיכו בעבודתם החשובה , הבטחת בריאותם ושלומם של אזרחי מדינת ישראל. 

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.