עוד תיאורי מקרה בארץ

תיאור מקרה- חיטוי נגד קורונה בתחנת כוח "אגירה שאובה" כוכב הירדן

מסע אל לב כדור הארץ

אמן הספור הבדיוני המהולל ג'ול ורן לקח אותנו בספריו המופלאים למחוזות האינסופיים של הפנטזיה , יחד אתו ריחפנו "חמישה שבועות בכדור פורח" טסנו מ"כדור הארץ לירח", צללנו " 20 אלף מיל מתחת לפני המים", ולאחר ש"הקפנו את העולם ב-80 יום" יצאנו למסע המרתק מכולם, "מסע לבטן האדמה".

ספק אם מישהו מבין 850 הפועלים הסיניים ולא מעט עובדים מקומיים של תחנת הכוח ההידרו-אלקטרית "אגירה שאובה" שבכוכב הירדן שמע על ספריו של ורן, אך הדבר לא הפריע להם לצאת יום אחר יום בתעוזה לא מעטה למסע אל- לב כדור הארץ, אל תוך המנהרה העמוקה שבבטן ההר שעומקה כ-670 מטרים.

תחנות כוח שפועלות על עיקרון אגירה שאובה הנן תחנות כוח הידרו- אלקטריות שמסתמכות על תנאים טופוגרפיים, הרריים בדרך כלל שמאפשרים הפלת מים מגובה רב דרך ארובות אנכיות חצובות בסלע לעבר טורבינות שמייצרות חשמל לפי דרישה , במיוחד בזמנים של ביקושי שיא.

כמות העובדים הרבה באתר העבודה והצפיפות הרבה במקומות המגורים שלהם באתר גרמו להתפשטות נגיף הקורונה ולגילוי מקרים מאומתים רבים. היה חשש שעבודות הבנייה בתחנה שטרם הגיעו לסיומן ייפסקו והאיחור הצפוי בלוח הזמנים יגרום נזקים לחברה המבצעת.

מנהל הפרויקט מטעם בלפור שהגיע בדחיפות לאתר ירד למעמקי האדמה דרך מנהרות אופקיות כשהוא רוכב על טרקטורון במטרה לצלם ולשרטט את כל המבוכים התת-קרקעיים שחשודים שהווירוס הקטלני השתקע בהם. הנהלת הפרויקט הייתה חסרת אונים לאחר שאבדה שליטה על קצב ההידבקות.

בהיוודע חומרת המצב לאנשי מחוז הצפון של משרד הבריאות הם הורידו הנחיה מידית: לבצע חיטוי קורונה יסודי בכל האזורים, מגורי העובדים, חדרי אוכל ומטבחים, מחסנים, מעבדות, משרדי הנהלה וב-7 מנהרות חפורות בבטן האדמה עד למרחק 670 מטרים מתחת לפני השטח.
לאחר הסיור ואיסוף המידע הייתה בידי מנהל הפרויקט תוכנית עבודה סדורה כהלכה.

"וידוא הריגה"

כדי לבצע את המתבקש מן ההנחיות, הושבתה הפעילות באתר ל-3 ימים רצופים. היה צורך להשתמש באמצעים מיוחדים כדי לפזר את חומרי החיטוי בצורה מיטבית בכל המקומות שהוזכרו. על-גבי כלי רכב הותקנו מרססים מיוחדים בעלי כושר פיזור היקפי ויכולת להגיע עם תכשירי החיטוי לגובה של 15 מטרים. כדי להבטיח הפחתה מיטבית של וירוסים וחיידקים במרחב המטופל הורכב תפריט ריסוס מיוחד שכלל חיטוי ראשוני בתכשירים כימיים ולאחריו תכשירים ביולוגיים ש"סוגרים" את הפינות" במקרה שאחד מהתכשירים לא הביא לשיעור הפחתה רצוי.

כידוע, תפוצתו של וירוס הקורונה נעשית מאדם לאדם, ולמרות שהמשטחים, החללים והציוד הרב שיש במקום עברו חיטוי כנדרש החלו אנשי משרד הבריאות בסיוע פיקוד העורף שהקים במקום חמ"ל לערוך בדיקות מקיפות של העובדים, להפריד בין נדבקים מאומתים לבין כאלה שלא נדבקו כלל.

המים נופלים מגובה רב ומסובבים טורבינות שמייצרות חשמל, המים נשאבים במהירות לפסגת ההר וחוזר חלילה. וכמו המים גם וירוסים הולכים ווירוסים באים, אך חטיבת החיטוי של בלפור עומדת מוכנה ונחושה לעצור את הווירוסים בכל מקום ובכל עת בטרם ייצאו משליטה.

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.