עוד תיאורי מקרה בארץ

צוללות בוואדי – שאיבת הצפה בבסיס חיל האוויר

תוך פחות מיממה שינה בסיס חיל האוויר אי-שם במרכז הארץ את פניו ונראה דומה יותר לבסיס של חיל הים.
המתבוננים ממרחק חשבו שהם חולמים בהקיץ, זנבות מטוסי הקרב שבצבצו מעל פני המים הזכירו במראם סנפירי איזון של צוללות במהלך הפלגה על- מימית.
אלה שמיהרו להתעשת הבינו לתדהמתם שלפניהם מטוסי קרב השקועים בתוך שלולית ענקית באין יכולת לזוז או להזיז.

כמות הגשמים החריגה במהלך סוף השבוע הובילה לכך שאחד הנחלים הסמוכים לבסיס עלה על גדותיו. על פי ההערכות, בהאנגרים שבהם אוחסנו המטוסים עלה מפלס המים מעל לגובה של מטר, ובחלק מהמקרים אף הגיע לגובה של כמטר וחצי.

לאור תחזיות מזג האוויר הקודרות הייתה חברת בלפור ערוכה לכל תרחיש.
לאחר אמצע שבוע סוער הגיע בבוקר יום ה' בינואר 2020 נציג של חברת בלפור לבסיס חיל האוויר במטרה לאמוד את היקף הציוד וכוח האדם הנדרשים לפעולות ההצלה.
תהליך שאיבת ההצפות החל, ותוך שעתיים בלבד הובאה למקום משאבת דיזל רציפה בעלת ספיקה של 500 ממ"ק/שעה , עם צינור בקוטר 8" ובאורך 400 מטרים. כמות המים שהציפה את ההאנגרים נאמדה ב- 50,000 מטרים מעוקבים בקירוב.
חשש התעורר שאין די במשאבת הדיזל לנקז את המים במהירות הנדרשת ולכן תגברה  חברת בלפור את מאמצי השאיבה במשאבת דיזל נוספת.
החששות התאמתו ואכן, המשאבה הראשונה קרסה בשל הפעילות הרציפה והכמות הרבה של הסחף והסחופת שהיו בתוך המים הבוציים, היה איפה הכרח להביא משאבה נוספת, חזקה יותר מהראשונה.

בשלב זה פעלו 2 משאבות בספיקה כוללת של כ-900 ממ"ק מים/שעה. המשאבות פעלו ברצף במהלך כל הלילה שבין חמישי לשישי כשהן מרוקנות את המים הנשאבים אל מעבר לסוללה שבין ההאנגר למסלול הנחיתה.
המשאבות הוסיפו לשאוב ולרוקן מים במהלך יום ו' אל תוך שעות החשיכה , כשהן נעזרות מעט על-ידי מיכליות שאיבת ביוב שפעלו ללא הפסקה.

ביום א' הופסקו פעולות הניקוז כליל. מטוסי הקרב עטורי הבוץ נגררו אחר כבוד לצורך תיקון הרחק משם בתוך האנגרים גבוהים ויבשים.
אנשי חברת בלפור נפרדו ממטוסי הקרב המתקדמים ואיחלו להם "החלמה מהירה".
אנשי חיל האוויר שליוו אותנו ללא הפסקה היו מלאי תודה והוקרה על תגובתנו המהירה והיעילה ועל תרומה שאין לה שיעור להגברת בטחונה של מדינת ישראל.

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.